1

شورای جدید و اولویت‌بندی نیازها

ایام تبلیغات برای نامزدهای شورای شهر، عرصه‌ای برای نمایش فن بیان، اظهار فضل و بالاتر از همه ارائه لیست‌های بلندبالا از وعده‌ها و وعیدها بود.

کاندیداهایی که جزء لیست 11 نفره شورا قرار گرفته‌اند نباید وعده‌ها را فراموش کنند و کار را آغاز نکرده به جای صف مردم در صف مسئولین، باندها و گروه‌ها و جناح‌ها قرار بگیرند.

مردم با امیدواری به آن‌ها رأی داده و انتظار دارند آثار انتخاب خود را کوتاه مدت مشاهده بکنند. تجربه نشان داده است هر وقت توسط مسئولین منافع باندی و گروهی بر منافع و مصلحت جامعه و مردم ترجیح داده شده پیامدهای خطرناک آن دامن مسئولین را فرا گرفته است. برای این که اعضای منتخب شورا بتوانند رضایت مردم را جلب کنند چاره‌ای جز حرکت در خط مستقیم خدمت به مردم و دوری از هر گونه باند بازی و قرار گرفتن در زیر پرچم این مسئول و یا آن قدرقدرت را ندارند.

برای جواب به اعتماد مردم، شایسته است که اعضای منتخب با آغاز فعالیت با توجه به معیارهای صحیح به اولویت‌بندی اقدامات لازم الاجرا بپردازند.

توجه همزمان به مسائل اصلی و مسائل فرعی نمی‌تواند نتایج مطلوب به دنبال داشته باشد. توانایی و قدرت تشخیص شورای ششم به درک مسائل اصلی و فرعی و تفکیک آن‌ها از همدیگر بستگی خواهد داشت. هوش و استعداد و توانایی اعضای منتخب شورا در اولویت دادن به مسائل اصلی مشخص می‌شود و امیدواریم که اهمیت دادن به مسائل فرعی و سرگرم شدن با آن‌ها، شورای ششم را از پرداختن به مسائل و نیازهای اصلی و اساسی جامعه غافل نکند.