1

بازار داغ پیام و توئیت؛ منتسب به محمود صفری

 

محمود صفری کلید شهرداری را تحویل نگرفته، توییت‌ها و پست‌های مختلف در فضای مجازی به نام او و منتسب به وی منتشر می‌شود و ساعتی بعد، او مجبور می‌شود که نسبت‌ به تکذیب آن‌ها اقدام نماید.

متأسفانه انتشار این قبیل پیام‌ها در گروه‌ها و کانال‌های مختلف، حاصل مثبت و قابل‌توجهی در روند بهبود امور شهرداری در آینده نمی‌تواند داشته باشد. به‌جز اقلیتی فرصت‌طلب و منفعت جو، همه دوست دارند که چرخ ادارات، سازمان‌ها و نهادها به‌درستی و روان بچرخد و کار مردم بدون وقفه و دست‌انداز و تبعیض راه بیافتد. هر کسی به‌غیر این فکر کند و برای گل‌آلود کردن آب و گرفتن ماهی برنامه‌ریزی نماید در صورت هوشیاری مدیران هر مجموعه‌ای، کاری از پیش نمی‌برند. آن‌ها به تلاش خود ادامه می‌دهند تا شاید بتوانند. ‌ضعف یک مدیر را بیابند و به مقصد برسند اما بی‌توجهی به اقدامات این قبیل افراد شناخته‌شده می‌تواند آینده بدون حاشیه برای هر مجموعه و دستگاه اجرائی را تضمین بکند.

تحت تاثیر قرار دادن مدیران تازه منصوب‌شده یکی از شگردهای همیشگی آن‌ها به شمار می‌رود. سعی می‌کنند در همان شروع به کار مدیر تازه، گام را محکم بردارند و با توسل به انواع روش‌ها خود را تأثیرگذار و توانا در هدایت افکار عمومی نشان بدهند و مسلماً شهرداری با آن‌همه امکانات و توانایی‌ها، بهترین و اصلی ترین مقصد برای خیلی‌ها محسوب می‌شود.

بدون‌شک توییت‌ها و پست‌هایی که تاکنون از قول محمود صفری منتشر شده در راستای همین اهداف صورت می‌گیرد. می‌خواهند برای خود جایگاهی در سیستم اطلاع‌رسانی و روابط شهرداری با دنیای رسانه و فضای مجازی دست‌وپا بکنند و حداقل موقعیت قبلی در سال‌های اخیر را از دست ندهند.

محمود صفری برای این‌که بتواند جایگاه شهرداری در برخورد با دنیای رسانه را حفظ کرده و از تشکیل لشکر سایبری و اهمیت دادن به عده‌ای خاص و مختومه نمودن پرونده عده‌ای دیگر دوری کرده و از تجربه سال‌های اخیر در مورد رسانه‌ها و شهرداری به‌نحو مطلوب استفاده نماید، می‌تواند این مجموعه را حداقل در مورد رسانه از حاشیه‌ها دور نگاه دارد.

عکس‌العمل به‌موقع شهردار منتخب به نقل‌قول‌ها، مصاحبه‌ها و یا پیام‌های مختلف منتشرشده در فضای مجازی، اقدامی مناسب می‌باشد. او با این کار می‌تواند سر رود را از ابتدا بگیرد و علاج واقعه را قبل‌از وقوع بکند و از میدان‌داری و عرض‌اندام عده‌ای برای استفاده بیشتر از شهرداری، ممانعت و جلوگیری نماید.

محمود صفری فعالیتش را آغاز نکرده عده ای به اقتضای زمان، رنگ عوض کرده و به شناگران خوبی تبدیل شده‌اند تا بتوانند بر روی امواج آب به هر سو شناور باشند. کسانی که تا دیروز صفری را فاقد فاکتورهای لازم برای تصدی شهرداری می‌دانستند، این روزها با چرب‌زبانی ها می‌خواهند خود را به او نزدیک بکنند و این رفتارها، آفتی است برای فضای مجازی و عاملی برای بی‌اعتمادی افکار عمومی به این فضا.

نه تعریف و تمجیدها و نه تخریب‌ها و اتهام‌ها، برای مدیران تازه منصوب‌شده نمی‌توانند معیاری برای قضاوت باشند. عملکرد هاست که نشان می‌دهند یک مدیر چند مرده حلاج است. در مورد صفری هم ملاک قضاوت نحوه عملکرد وی در مدیریت شهری خواهد بود و لاغیر.