1

ورزش در انتظار تصمیم مجلس

آیا حمید سجادی در اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی برای قرار گرفتن در راس وزارت ورزش و جوانان موفق می‌شود؟ در این ارتباط عقیده‌ها مختلف است. عده‌ای می‌گویند سجادی این‌بار می‌تواند به آرزوی چندین‌ساله‌اش برسد و در قامت وزیر برای ورزش کشور حکمرانی نماید و در مقابل هستند افرادی که درصد وزیر شدن سجادی […]
آیا حمید سجادی در اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی برای قرار گرفتن در راس وزارت ورزش و جوانان موفق می‌شود؟
در این ارتباط عقیده‌ها مختلف است. عده‌ای می‌گویند سجادی این‌بار می‌تواند به آرزوی چندین‌ساله‌اش برسد و در قامت وزیر برای ورزش کشور حکمرانی نماید و در مقابل هستند افرادی که درصد وزیر شدن سجادی را بسیار پایین می‌دانند و معتقدند که رئیس‌جمهور از حالا باید به فکر گزینه بعدی برای این وزارت‌خانه باشد.
این‌که سجادی از خانواده ورزش بوده و پیشینه‌ی روشن و درخشان در بعد قهرمانی و کسب مدال‌های مختلف در دوومیدانی داشته، امری روشن و ثابت شده‌است اما سوال این اسکارنامه مناسبی دارد؟ و آیا قادر است در مسند مدیریت بر وزارت‌خانه پرمسئولیتی چون ورزش و جوانان موفق عمل نماید و رضایت قشر ورزشکار و جوان را جلب نماید؟
سجادی زمانی‌که مورد حمایت وزیر فعلی ورزش و جوانان قرار گرفت در جامعه ورزش تا ت که آیا این دونده دوهای استقامت در مدیریت نیز حدودی با اما و اگر مواجه گردید. سلطانی‌فر طی نامه‌ای به زیرمجموعه خود اعلام کرد که برای رای‌آوری حمید سجادی رایزنی بکنند و او را در راه نشستن بر صندلی وزارت حمایت نمایند.
این حمایت صریح و آشکار در ذهن علاقه‌مندان به ورزش سوال‌های زیادی را مطرح کرد. عملکرد ضعیف وزارت‌خانه در دوران وزارت سلطانی‌فر و وجود ده‌ها اما و اگر این حمایت را زیر سوال برد .این‌که رابطه حمید سجادی و مدیران فعلی وزارت‌خانه چگونه بوده که آن‌ها را به موضع‌گیری آشکار در قبال وزارت وی وادار کرده‌است؟ دست‌وپا شکستن برخی از رؤسای فدراسیون‌ها و مدیران کل استان‌ها صرفاً برای ورزش و سرافرازی آن بوده و یا این امر حکایت از برخی مسائل پشت‌پرده می‌تواند داشته باشد.
سجادی با حمایت‌های نسنجیده و ورود عریان برخی وابستگان به دولت تدبیر و امید در عرصه رایزنی برای وزارت وی شکننده و رای‌آوری اش در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. حمایت مجموعه‌ای که در ۸ سال گذشته از مردم و جامعه ورزش کارنامه‌ی قبولی نگرفته‌است نقطه قوتی برای یک وزیر پیشنهادی به مجلس به حساب نمی‌آید. حمید سجادی مزه عدم اخذ رای اعتماد از مجلس را یک‌بار چشیده‌است و اگر این کار برای دومین‌بار برای او اتفاق بیفتد، پرونده مدیریتش در ورزش برای همیشه بسته خواهد شد.
و اگر سجادی برخلاف پیش‌بینی روزهای اخیر بتواند اعتماد مجلس را جلب کند برای موفقیت و هدایت ورزش به قله افتخار ، چاره ای جز پاکسازی لازم در فضای وزارتخانه و دعوت به کار افراد مومن، صادق و امتحان پس داده نداشته و نخواهد داشت.