1

یاد حسین(ع)، زینت دهنده قلب ها

 ماه محرم، ماه شهادت، ماه ایثار، ماه گذشت و ماه جانفشانی باردیگر از راه رسید. شهر اردبیل یکپارچه سیاه پوش شد. جوانان و نوجوانان، مرد و زن همه در عزاداری حسین رخت ماتم برتن کردند. مردم این دیار عاشق حسینند. ارادت و عشق خالصانه مردم اردبیل به حسین و یار و انصار وی این شهر را در ردیف شهر‌های معروف حسینی قرار داده است.

یادو نام حسین چون نگینی درخشان در پیشانی تاریخ و قدمت این منطقه می‌درخشد.

حسین و یاد او زینت‌دهنده قلب هاست . شیعیان به عشق او زنده اندو با یاد او نفش می‌کشند و برشجاعت، دلیری، استقامت، پایمردی، ایستادگی، مردانگی و توانایی‌‌های او افتخار می‌کنند.

حسین شمع تاریخ بشریت است. حسین زینت‌بخش صفحات دفتر عشق و ایثار است. حسین پیشوای مردان از خود گذشته، معتقد، مسلمان، جان برکف و عاشق خدا و نمازو روزه است. مگر می‌شود کسی خود را مرید حسین وعاشق او و دلباخته مکتب پربار عاشورا قلمداد نماید ولی از ظلم و ستم و ستمگری و ظالمین دوری نکند و در برابر آن‌‌ها برای برقراری عدالت قیام ننماید.

مگر پذیرفتنی است که کسی خود را عزادار حسین به شمار آورد ولی عرصه را برمستکبران و چپاولگران بیت المال و خائنین به ملت اسلام تنگ ننماید؟

مگر می‌توان قبول داشت که فردی خود را پایبند مکتب حسین بداند ولی از مظلومان و ستمدیدگان و مستضعفان حمایت نکند؟

چگونه می‌توان باور داشت که فردی دل درگرو عشق حسین داشته باشد اما در ادای وظایف دینی و اسلامی خود سستی نماید.

حسین در برابر زیدیان و دشمنان اسلامی و خدا قیام کرد و جان برطبق اخلاص نهاد و از دین و مکتب و آیین خداوندی دفاع کرد و باشهادت یار و انصار و فرزندان خود خم بر ابرو نیاورد و برای رضای خدا و حفظ اسلام از جان و مال وفرزندان خودگذشت تا اسلام همچنان زنده بماند . او بروظیفه خویش عمل کرد و اینک ما پیروان وی نیز باید وظیفه خود را ادا نماییم.

درایام عزاداری سالار شهیدان وظیفه همه دست اندرکاران است که با استفاده از همه امکانات موجود برای آگاهی هرچه بیشتر نسل جوان در جهت تبیین فلسفه قیام حسین (ع) و پیام عاشورا اقدام نمایند.

نسل جوان ما باید به خوبی درک نماید که حسینی بودن و برارادت به حسین افتخار کردن، باید همراه با حسینی عمل کردن باشد.

باید نسل جوان ایران اسلامی ما بداند که حسین برای چه و به چه علتی قیام کرد و چرا عاشورا را آفرید و چرا در برابر مفسدان و زورگویان ایستاد و در نهایت بر سر عقیده والا و انسانی خود به شهادت رسید.

برای این که عزادار‌های ما کامل و مورد قبول درگاه حق باشد تلاش در جهت فهمیدن و فهماندن فلسفه قیام حسین و حماسه عاشورا لازم و ضروری است . باشروع ماه محرم مردم اردبیل لباس عزا برتن نموده و با شرکت در مراسم مختلف، عشق و علاقه خود به مکتب اسلام و تشییع را به نمایش می‌گذارند و ازقیام پر افتخار حسین به عنوان سند معتبر مبنی بر پیروزی عدالت برظلم و اسلام برکفر و حسینیان یاد می‌کنند و درس‌‌ها می‌گیرند و برای خدمتگزاری در آستان با عظمت این امام و پیشوای شیعیان و آزاد مردان جهان برخود می‌بالند و نوکری عزاداران و مریدان مخلص و صادق وی را مدالی پر افتخار و ابدی برای خود به حساب می‌آورند.

التماس دعا.