1

مشکلی نیست که آسان نشود

امروز کار رسمی محمود صفری در شهرداری اردبیل آغاز شد. به‌سختی کار و وجود مشکلات عدیده در گام‌های اولیه، همه اعتقاد دارند. در مجموعه‌ای که فساد در آن با توجه به دستگیری‌های اخیر، سابقه دارد سروسامان دادن به امور و به‌کارگیری نیروهای متعهد و بازگرداندن اعتماد ازدست‌رفته کاری دوچندان طلب می‌کند.
صفرییک نیروی جهادی است. برای او شبانه‌روزی تلاش کردن، قانون‌مداری، سعه‌ی صدر، پرهیز از حواشی ، تمرکز بر وظیفه شخصی، صرفه جویی و پرهیز از اسراف یک امر عادی و طبیعی است. مسلماً او از اولین ساعات حضور در شهرداری، برای خدمت هرچه بیشتر به شهروندان آستین همت بالا می‌زند و از همه توان و امکانات موجود و نیروی انسانی فعال و متعهد در این راه بهره می‌برد اما توقع این‌که تغییر ساختارو ایجاد تحول در اقدامات از همان روزهای اول چهره خود را نشان بدهد، امکان‌پذیر نیست و باید به‌مرور نتیجه برنامه‌ریزی‌های وی را به تماشا بنشینیم.
وضعیت حاکم بر شهرداری، وضعیت مطلوبی نیست، اما می‌دانیم و اعتقاد داریم، “مشکلی نیست که آسان نشود” وقتی ریشه مشکلات شناخته شود برای برطرف کردن آن‌ها به‌راحتی می‌توان راه‌حل پیدا کرد. با توکل بر خدا و با انتخاب عاقلانه‌ترین و درست‌ترین راه‌حل، امکان برطرف کردن همه مشکلات و از بین بردن موانع فراهم خواهد شد.
برای صفری بهره بردن از مشورت و تبادل نظر با افراد صادق و راست‌گو و مخلص، راه‌گشا خواهد بود. مشورت با افراد مورد اعتماد یخ‌های انجماد مشکلات را به‌آسانی آب می‌کند و مسیر رسیدن به هدف را هموار می‌نماید.
در یک مجموعه اداری، غرور مدیر آفت زا بوده و آسیب‌های زیادی بر پیکره مجموعه می‌تواند، وارد بکند. این صفت مذموم در تن و جان و روح شهردار جدید اردبیل جایی ندارد. امیدواریم با حفظ روحیه مردم‌داری و تبعیت از سیاست‌های کلی نظام در مدیریت، طرحی نو در اداره امور شهری ارائه بکند و همه را برای بهره‌مندی شهر از روزهای خوب در آینده امیدوار نماید.
حمایت از محمود صفری در روزهای آغازین فعالیت، برای همه دوستداران شهر واجب و ضروری است. صفری سوپرمن نیست که بتواند یک شبه همه نارسایی ها را زمین گیر بکند. فضای مناسب برای کار، او را برای ضربه فنی کردن تمامی مشکلات شهرداری کمک و مساعدت خواهد کرد.