1

حرکت‌های سوال‌برانگیز

تا زمان معرفی استاندار جدید، حرف و حدیث‌ها پیرامون نامزدهای آن بیشتر و بیشتر خواهد شد. خیلی‌ها معتقدند که پرداختن به این مسأله در فضای مجازی و در محدوده گروه‌ها و کانال‌های مربوط به استان نمی‌تواند کوچک‌ترین تأثیری در تصمیم‌گیری مسئولان داشته باشد. این ادعا را تا حدودی می‌توان پذیرفت ولی روند دفاع از نامزدهای مختلف چون موجی پایان‌ناپذیر ادامه دارد. دراین‌میان کسانی که کار توهین و هتک حرمت، انتشار شایعه و توسل به دروغ را پیشه خود ساخته‌اند، ضرر زیادی خواهند دید.
شرایطی که بر جامعه حاکم است موجب شده که آدم‌ها به هر دلیل و علتی که بوده باشد همدیگر را به‌آسانی تحمل نکنند. از دنیای سیاست، شکیبایی،صبوری، تحمل، مدارا و مروت رخت بر بسته و تن دادن به منطق و قبول واقعیت رنگ باخته‌است.
عده‌ای در کمین هستند که به سوء‌تفاهمات موجود در بحث نامزدهای استانداری دامن بزنند و با به‌کارگیری ترفندهای مختلف در راه رسیدن به هدف و معرفی نامزد منتسب به خود موفق بشوند.
یکی از اقدامات کسانی که همیشه منافع خود را مقدم بر منافع و مصلحت جامعه می‌دانند، توجه به استاندار غیر بومی است. آن‌ها محاسبه کرده‌اند که اگر یکی از دوستان خارج از استان‌شان کلید استانداری اردبیل را تحویل بگیرد به‌راحتی و بدون حاشیه می‌توانند به خواسته‌هایشان برسند و به اطرافیان و قوم و قبیله و فامیل و اقربا موقعیت‌های مناسب ایجاد بکنند.
در میان همه اظهار نظرها و نسخه پیچی‌های متعدد، رفتار و تغییر موضع سریع برخی از تأثیرگذاران در پروسه انتخاب استاندار تعجب‌انگیز و حیرت‌آور است.کسانی که تا دیروز در خدمت یک نامزد بودند و برایش هورا می‌کشیدند به یکباره در جبهه دفاع از یک نامزد دیگر قرار می‌گیرند و بی‌محابا از رنگ عوض کردن‌های پیاپی احساس شرمندگی نمی‌کنند.
کسانی که هدفی جز پیشرفت و توسعه استان ندارند و از قرار گرفتن در باند قدرت اظهار شعف و شادمانی نمی‌کنند جز به‌حق، دهان باز نکرده و انتخاب و حمایت‌شان را براساس تکلیف و ترس از خدا و روز قیامت انجام می‌دهند.
نوشتن‌ها، حمایت‌ها و رایزنی‌ها زمانی به نتیجه می‌رسند که هر اقدامی برای خدا و به‌خاطر جلب رضایت پروردگار باشد. نتیجه آن نیست که خواسته من به قدرت برسد و بر صندلی مدیریت تکیه بکند بلکه تلاش در راهی که موجب بالندگی و براساس اصول و قبول واقعیت‌ها انجام بشود، خود موفقیت بزرگی است که فردای قیامت می‌تواند کمک بزرگی به انسان بکند.
هر شغل و هر پست و هر مقامی تعریف خاص خود را دارد. قبول مسئولیت اگر همراه با کاردانی، تجربه، پیشینه، آگاهی و سواد لازم نباشد کار قابل‌ قبولی نمی‌تواند باشد. استاندار استان محرومی چون اردبیل نیاز به مدیریتی توانا، رزومه دار، آشنا به امور اجرایی و سابقه مدیریت کلان در موارد سخت و حساس را دارد.
این‌که برای پست های حساس و ازجمله استانداری افراد زیادی اعلام کرده و عده‌ای هم در حمایت از نامزدهای مورد علاقه، آنچه لازم است، انجام می‌دهند چندان جای ایراد و اشکال ندارد چنان‌که معتقدیم مسئولین مربوطه در دولت مردمی و انقلابی تحت تأثیر اقدامات حاشیه‌ای و تعریف و تمجیدهای الکی و رزومه‌های ساختگی و بزرگنمایی‌های دهان‌پرکن و فشارهای جانبی نمی‌شوند و آنچه به صلاح استان و مردم ولایی منطقه باشد انجام می دهند.
همه نامزدهای مطرح‌شده از فرزندان ایران اسلامی و از پرورش‌یافتگان استان حسینی و ولایت‌مدار اردبیل هستند. حرمت همه آن‌ها را حفظ کنیم و در مسیر حقایق و واقعیت‌های موجود حرکت نماییم. ان‌شاءالله.