1

کاراته استان در انتظار برگزاری مجمع

اگر کرونا امان بدهد در ایام پیش رو ممکن است مجامع انتخاباتی برخی از هیئت‌های ورزشی که مدت مدیریت آن‌ها به اتمام رسیده‌است، برگزار شود.

رشته‌های ورزشی که جمعیت تحت پوشش‌شان از آمار بالایی برخوردار هستند، برای تعیین تکلیف باید در اولویت قرار ‌گیرند.

ورزشکاران و علاقه‌مندان رشته کاراته در انتظار برگزاری مجمع و پایان دادن به حرف و حدیث‌های مطرح در اطراف آن می‌باشند.

کاراته در سطح استان از سرمایه‌های بزرگ انسانی بهره می‌برد. استقبال جوانان از این رشته، سال‌هاست که در منطقه در ردیف‌های اول قرار می‌گیرد. این رشته گنجینه‌ای از بزرگان، اساتید و پیشکسوتانی را که حاصل فعالیت پنجاه‌ساله آن در منطقه می‌باشد در اختیار دارد. بزرگانی که به‌جرئت می‌توان گفت که خیلی از استان‌های کشور در آرزوی داشتن آن‌ها می‌باشد.

کاراته اردبیل یک ویژگی دیگر نیز دارد. وابستگان آن تعصب خاص به این رشته دارند و هیچ‌وقت اجازه تعرض ،کم‌محبتی و پایمال شدن حق آن را نداده و نمی‌دهند.

ممکن است اعضای خانواده کاراته استان در اداره امور و مسایل مربوطه اختلاف‌نظر داشته باشند ولی هر وقت منافع کاراته در میان باشد همه به یک هدف یعنی سربلندی و سرافرازی کاراته فکر می‌کنند و در زیر یک پرچم واحد برای حفظ استقلال و جلوگیری از تضییع حق طبیعی آن دست در دست یکدیگر می‌گذارند و از برای سر پا نگه داشتن‌اش از هیچ کوششی دریغ نمی‌نمایند.

ادامه حیات کاراته در پنج دهه اخیر و حفظ جایگاه و مرتبت آن در بین رشته‌های ورزشی، دلیلی جز جّو حاکم بر فضای آن نداشته‌است. رشته‌ای با این ویژگی‌ها، لازم است که در کمترین زمان ممکن، گره‌های مدیریتی‌اش باز شود و با مساعدت مسئولین مربوطه، برای توسعه هرچه بیشتر آن در سطح استان برنامه‌ریزی گردد.

بزرگان، پیشکسوتان و فعالان کاراته توقع دارند برگزاری مجمع و فراهم کردن زمینه مساعد برای رقابت کاندیداها و رعایت بی‌طرفی و پرهیز از هرگونه جانبداری‌ها در دستور کار قرار بگیرد و به معنی اخص کلمه، چگونگی تصمیم و انتخاب رئیس  بر عهده اعضای خانواده کاراته واگذار شده و اجازه بدهند فارغ از هر گونه وابستگی‌ها، اهالی این رشته برای تعیین سرنوشت ، خود تصمیم‌گیرنده اصلی باشند.

در روزهای اخیر شایعاتی مبنی ‌بر احتمال مهندسی انتخابات به نفع یکی از کاندیداها به گوش می‌رسد. این شایعه را حضور کاندیداها در محل فدراسیون و نحوه‌ همراهی آن‌ها تقویت می‌کند ولی به‌جرئت می‌توان گفت که همه این ادعاها می‌تواند در حد شایعه باشد. چراکه شعار همه دست‌اندرکاران مجامع انتخابی هیئت‌های ورزشی حفظ بی‌طرفی و عدم دخالت می‌باشد و مسلماً در بحث کاراته نیز این اصل مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

کاراته اردبیل از حمایت لشگری از ورزشکاران و جمع کثیری از بزرگان، اساتید و پیشکسوتان برخوردار می‌باشد. همه برنامه‌ها و تصمیمات باید توسط خاک خورده‌های آن اتخاذ و اجرایی شود. اگر رئیس هیئت مورد قبول و پذیرش اکثریت خانواده کاراته استان قرار ‌نگیرد روزهای ناخوشایندی می‌تواند در انتظار آن باشد.

همه کاندیداها و کسانی که برای خدمت به کاراته، اعلام آمادگی کرده و در انتخابات ثبت‌نام نموده‌اند عزیز هستند و قابل احترام، ولی مسلماً اعضای مجمع در انتخاب خود شرایط اجتماعی استان، موقعیت خاص منطقه، پیشینه و رزومه‌ کاندیداها و میزان محبوبیت و مقبولیت آن‌ها را در نظر خواهند گرفت.

افتخارآفرینی کاراته برای استان در پنجاه سال گذشته با استمرار همراه بوده‌است. انتخاب کسانی که در جریان سیر تحول آن بوده و در استان با کاراته نفس کشیده و زندگی‌شان با حیات کاراته گره‌خورده است، می‌تواند امیدواری برای برخورداری آن از آینده‌ای روشن را افزایش بدهد.

امیدواریم که به‌موقع، مجمع انتخاباتی هیئت کاراته استان برگزار شود و توسط اعضای مجمع، سرنوشتی مطلوب و قابل قبول برای آینده آن رقم زده شود.