1

نیاز استان؛ همت بلند و اراده‌ای فولادین

آباد کردن استان، اجرای برنامه‌های مختلف، گام برداشتن در راستای خواست‌ها و نیازهای جامعه، بودن در میان مردم و ارتقای جایگاه استان در سطح کشور به همت بلند و اراده‌ای پولادین نیاز دارد.

از قدیم گفته‌اند که ارزش انسان به‌قدر همت اوست. همه انسان‌های فعال در عرصه‌های مختلف جامعه به هر میزانی که خود را برای مشارکت در ساختن استان سهیم بدانند و برای دستیابی منطقه به حق‌اش بکوشند، ارزش خود را بالا می‌برند و در پیشگاه پروردگار از موقعیت مطلوبی برخوردار می‌شوند.

به‌دنبال تغییروتحول در مدیریت ارشد استان همه آن‌هایی که برای استان دلسوزاند و متعصب، باید قدم در بوستان ایثار و نوع‌دوستی بگذارند و با کنار زدن همه حاشیه‌ها به فکر استفاده بهینه از فرصت‌های به‌دست‌آمده برای پیشرفت استان باشند و حمایت از مسئولین را برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده در دستور کار قرار بدهند.

از ابوذر غفاری نقل است که می‌فرمود ” صبح و شام مرا، اندیشه دو موضوع مهم بهشت و دوزخ آکنده‌است و تنها به این دو می‌اندیشم.

چه جمله‌ی زیبا و پرمحتوایی. اگر به این گفته ایمان باشد دیگر نیازی به قدم زدن در بیراهه و محدوداندیشی و زیر آب زنی و رفتارهای دوگانه و منافقانه نخواهد بود. انسان باید همه توان و همت را در جهت گسترش نیکی‌ها، راستی‌ها، مردانگی‌ها، یک‌رنگی ها، نیکویی‌ها، فضیلت‌ها و جوانمردی‌ها به کار بندد و همه‌چیز را در گذران معیشت مادی و به دست آوردن پست و مقام و آویزان شدن از ریسمان برخی‌ها خلاصه ننماید.

با آغاز به کار دولت مردمی و انتخاب مسئولی جوان و چهره ای محبوب و محجوب برای استان، کنار گذاشتن همه گلایه‌ها و سوء تفاهم‌ها و قرار گرفتن در کنار هم، خیلی از مشکلات موجود در منطقه را می‌تواند برطرف نماید.

استان ولایت‌مدار اردبیل برای غلبه یافتن بر همه موانعی که برسر راه پیشرفت آن قرار دارد چاره‌ای جز همت والای فرزندان فعال در صحنه ندارد و نخواهد داشت. همت یعنی آنچه فکر و دل را مشغول می‌سازد. اگر فکر و قصد ما منفعت‌طلبی، فرصت‌طلبی، زراندوزی، خیانت به بیت‌المال، خنجر زدن از پشت،  ریا، تظاهر به مسلمانی و انقلابی بودن باشد، خود تبدیل به معضلی بزرگ برای استان خواهیم شد و چنانچه منافع جامعه، انقلاب و نظام را مقدم بر هر نفع و موفقیت تلقی کنیم، می‌توانیم بازویی توانا برای مسئولین منطقه بوده و در ترسیم آینده‌ای روشن برای استان از سهم قابل‌توجهی برخوردار گردیم.

بدون‌شک اگر مشغله‌ی ذهن ما، وحدت، درس گرفتن از گذشته و کنار زدن تعصب‌های خشک و کورکورانه سیاسی و باندی و جناحی باشد همت ما می‌تواند تا آسمان‌ها پر بکشد و غیر ممکن‌ها را به ممکن‌ها تبدیل نماید.