1

فضول باشی و استاندار جدید

 

فضول باشی از انتخاب استاندار و شروع به کار آن خوشحال بود. می‌گفت: خدا را شکر که وزیر کشور به‌موقع تکلیف مدیریت استان را مشخص کرد چه اگر مدتی طول می‌کشید هم به تعداد نویسندگان و تحلیلگران سیاسی در استان افزوده می‌شد و هم ممکن بود که دیوار حرمت ها فرو ریزد و فضای مجازی به صحنه زور آزمایی ها، لشکرکشی‌هاو قدرت نمائی‌ها تبدیل بشود.
او گفت: از آن روزی‌که بحث انتخاب استاندار جدید مطرح شد خیلی‌ها چهره واقعی خود را نشان دادند و به‌جای فکر کردن به منافع استان، سنگ منافع شخصی و گروهی را به سینه زدند و در لباس دوست خواستند در روند طبیعی امور خلل ایجاد کنند.
گفتم: ول‌کن دیگر، الحمدلله که همه‌چیز به خیر و خوشی سپری شد و با اقتدار وزارت کشور و تیزبینی کارشناسان مربوطه، آن‌ها که صادقانه تلاش نمی‌کردند، در حفظ وضعیت موجود ناکام ماندند و ناامید شدند.
در چنین مواردی که نفع مردم و جامعه در میان است خداوند اجازه میدان‌داری به منفعت‌طلبان را نمی دهد .
خیلی بد و آزار دهنده بود که ناکام های عرصه رقابت‌های سیاسی در تکاپو بودند تا شاید بتوانند برای خود و طرفداران همیشه درسایه شان تدارک کلاهی را ببینند و به ترتیبی با وقفه در امور استان، عقده‌های خود را خالی نمایند.
فضول باشی گفت: تو هم که دل پری داری و فرصت حرف زدن به من نمی‌دهی. گوش کن آن‌هایی که مدافع حق هستند و همیشه خود را برتر از دیگران و پیشرو در جامعه می‌دانند چرا با گزینه‌ای بنام سید حامد عاملی مخالفت می‌کردند. اصلا چه ایرادی به او می‌گرفتند؟ آیا سابقه امور اجرایی نداشته و با استان بیگانه بوده‌است؟ آیا تحصیلات عالی نداشته و یا مدرکش بعد مسئولیت و بدون حضور در کلاس‌های درس و یا به لطف جایگاه اش اخذ شده‌است؟ آیا پرونده کم‌کاری، تخلف و عدم توانایی در دوران مسئولیت داشته‌است؟ آیا سابقه انقلابی نداشته و عاشق ولایت و نظام نبوده‌است؟ تنها گناه وی گویا داشتن نام خانوادگی عاملی بوده‌است. اگر فردی لایق باشد و در صحنه‌های مختلف، توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد به دلیل هم اسم بودن با مسئولی دیگر باید بایکوت شود و استعدادهایش سرکوب گردد و امان نفس‌کشیدن و خدمت به مردم و جامعه را نداشته باشد؟
گفتم: فضول باشیِ دلاور، آن‌هایی که به این بحث دامن زدند راه اشتباه در پیش گرفتند و سوراخ دعا گم کردند. کسی که روی پاهای خود ایستاده و از پائین‌ترین سطح مدیریت شروع و مراحل ارتقا را پله‌پله طی کرده آیا داشتن نام خانوادگی عاملی برایش یک‌ جرم و عامل بازدارنده باید باشد؟ سوءاستفاده از نام‌ها و بهره‌برداری‌های غیرقانونی و اقدامات چندش‌آور برای یک هم نام مایه تاسف می‌شود. آنکه توانا و لایق است و در همه مسئولیت‌ها موفق عمل کرده، حق طبیعی‌اش است که ارتقا پیدا بکند.
فضول باشی حرفم را قطع کرد و گفت: بازهم گلی به جمال وزارت کشور که تحت تأثیر حرکت‌های ناشی از حسادت و تنگ‌نظری و بخالت قرار نگرفت و زمینه خدمت بی‌منت چهره‌ای جوان و انقلابی را فراهم کرد. حالا باید همه علاقه‌مندان به نظام و انقلاب در استان، احساس مسئولیت بکنند و همه گلایه‌ها، سو تفاهمات و برخی دلخوری‌ها را فراموش بکنند. استان نیاز به کار و تلاش شبانه‌روزی دارد. در هر انتخاب وجود رقابت، رایزنی و تلاش برای معرفی نامزد خودی، امری رایج و طبیعی است. بعد از انتخاب و استقرار یک مسئول، ادامه دادن روال قبلی و سینه زدن در زیر علم تفرقه، کاری مقبول و قابل‌قبول نمی‌تواند باشد.
به فضول باشی گفتم: همه نیروهای سیاسی و به‌خصوص اصول‌گرایان و نیروهای ارزشی فرصت به‌دست‌آمده را از دست نخواهند داد. بدون‌شک موفقیت سید حامد عاملی موفقیت نسل جوان و بالا بردن ضریب اعتماد به جوانان و افزایش امیدواری نسبت‌به آینده منطقه را به دنبال خواهد داشت.
فضول باشی درحالی‌که قصد خداحافظی داشت، گفت: امیدوارم که این انتخاب برای استان و مردم همیشه‌ درصحنه و قهرمان آن مایه خیر و برکت باشید.