1

پنج دستگاه اجرایی برتر استان اردبیل تجلیل شدند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت:پنج دستگاه اجرایی برتر این استان براساس ارزیابی عملکرد تجلیل شدند.

داوود شایقی در جلسه تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: کارشناسان سازمان برنامه و بودجه با فراخوان انجام شده نسبت به دریافت عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بارگذاری آن در سامانه اقدام کردند تا بر اساس یک‌هزار امتیاز در شاخص‌های اختصاصی و به همین نسبت امتیاز در شاخص‌های عمومی دستگاه‌های برتر را ارزیابی و انتخاب کنند.

وی ادامه داد: این فرآیند در چند ماه به انجام رسید تا بعد از تأیید نهایی سازمان برنامه و بودجه و شورای راهبردی توسعه استان دستگاه‌های برتر استان در پنج گروه شناسایی و معرفی شدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سعی شد بر اساس شاخص‌های اعلام شده و ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر مبنای شایستگی و نقاط ضعف و قوت و در یک نظام ارزیابی صحیح دستگاه‌های برتر را انتخاب کنیم که در استان اردبیل فعالیت و عملکرد ۵۱ دستگاه اجرایی مورد رصد و پایش قرار گرفت تا از بین آنها پنج دستگاه برتر معرفی شوند.

شایقی با قدردانی از دستگاه‌های همکار به ویژه محیط زیست، ستاد اقامه نماز، بهزیستی و استانداری اردبیل در انجام این ارزیابی و شاخص‌های معرفی شده، اضافه کرد: مستندات از سوی دستگاه‌های اجرایی بارگذاری شده تا در قالب خودارزیابی، سطح ارزیابی کارشناسی، اعتراض‌ها و تأیید نهایی پنج دستگاه برتر با بیشترین امتیاز در بخش‌های عمومی و اختصاصی معرفی شوند.

وی بیان کرد: در گروه آموزش، پژوهش و فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی با کسب یک‌هزار و ۸۱۴ امتیاز رتبه اول را کسب کرد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد:‌ در گروه دستگاه‌های تولیدی و خدماتی ۱۲ دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفت که در نهایت اداره کل امور مالیاتی از بین دستگاه‌های ارائه‌کننده گزارش خدمات یک‌هزار و ۸۹۸ امتیاز را به دست آورد و بالاتر از استاندارد و جهاد کشاورزی جایگاه ممتاز را کسب کرد.

وی اظهار کرد: در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت‌ها شرکت آب منطقه‌ای با کسب هفت هزار و ۸۷۵ امتیاز اول شد و فرودگاه‌های استان و نوسازی مدارس در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

شایقی بیان کرد: در گروه سلامت و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی با کسب یک‌هزار و ۹۰۰ امتیاز و در گروه عمومی و قضایی نیز امور اقتصادی و دارایی استان با کسب یک‌هزار و ۷۱۳ امتیاز در جایگاه‌های برتر قرار گرفت تا به عنوان پنج دستگاه برتر مورد تجلیل و تکریم قرار گیرند