1

دشنه های بلند شده

با آغاز فعالیت مدیریت ارشد استان، در فضای مجازی تحرکی خاص برای مطرح کردن چهره‌ها به پست های مختلف دیده می‌شود.

فعالان فضای مجازی در تلاش هستند که با ایجاد فضا و جو سازی بتوانند محبوبیت خود در بین افکار عمومی را بالا ببرند و هم این‌که در جلب رضایت دوستان گام بردارند.

دراین‌میان برخی‌ها که دل در گروی مدیریت‌ها دارند و برای ارتقا و تکیه کردن بر صندلی مدیریت  برنامه‌ریزی کرده‌اند فضاهای مجازی را به دلیل ویژگی‌های خاص انتخاب می‌کنند و حتی ممکن است در این راه، متحمل هزینه‌های معقول و غیرمعقول هم بشوند.

معمولاً در زمان تغییر مدیریت استان، گمانه‌زنی‌ها برای تغییر مدیران دستگاه‌ها و نهادها افزایش پیدا می‌کند ولی این‌بار دلایل مختلف و ازجمله حاکمیت فضای مجازی در تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی و مدیران و مسئولان تصمیم‌گیر، این بحث نمود بیشتری پیدا کرده‌است.

نقش فضای مجازی در بحث اطلاع‌رسانی و استقبال مردم از آن غیرقابل‌انکار می‌باشد ولی  توجه به رعایت امانت‌داری و جلوگیری از به هم ریختن پایه‌های اعتماد مردم به رسانه‌ها ضروری است.

زمانی‌که فضای مجازی به‌جای فعالیت در یک مسیر صحیح و اصولی به عرصه‌ای برای پیش بردن مقاصد شخصی، تخریب شخصیت‌های واقعی و تولید و انتشار اخبار جعلی تبدیل می‌شود جایگاه خود را ازدست‌داده و اعتماد مربوط روز به‌روز به آن کمتر و کمتر می‌شود.

و حال با مطرح کردن نفرات مختلف برای تصدی پست ها در استانداری و شهرداری، دخالت و تاثیرگذاری در روند تصمیم‌گیری‌ها را در دستور  کار قرار می‌دهند.

این اقدام با نیت مثبت یا منفی جز بازی کردن با آبروی افراد و منحرف کردن افکار مسئولین چیز دیگری نمی‌تواند باشد. مطرح شدن اسم‌ها و مانور دادن در اطراف نام ها در فضاهای مجازی، همیشه نمی‌تواند کفه‌ی ترازو را به نفع گردانندگان فضای مجازی و دوستداران ن ها سنگین بکند.

اگر استان را دوست دارید و می‌خواهیم با مدیریت جدید راه‌های توسعه منطقه را همواره بکنیم مواظب دشنه های بلند شده در فضای مجازی باشیم و فرصت فکر کردن و انتخاب صحیح و اصولی را به مدیران و دست‌اندرکاران استان بدهیم.

انتخاب مدیران ستادی و دستگاه‌های مختلف، وظیفه مسئولین ارشد استان می‌باشد. باید اجازه داد تا با مطالعه کافی و بررسی جوانب، بهترین‌ها و کارآمدترین ها انتخاب شوند.

یک مدیر موفق و لایق در تمامی قدم‌هایی که بر می‌دارد باید ابتکار عمل را در دسن داشته و با اطمینان تصمیمات خود را به مورد اجرا بگذارد و به‌هیچ‌وجه برای حاشیه و تبلیغ چهره‌ها و تعریف‌ها و تمجیدها و انتقادات و تخریب‌ها در سپردن مسئولیت، جایگاهی قائل نشود