1

گلایه ملی‌پوش اردبیلی فوتبال بانوان

بانوان فوتبالیست ایران اسلامی با صعود به جام ملت‌های آسیا، تاریخ‌سازی کردند و گوشه‌هایی از استعدادهای ورزشی زنان قهرمان را به نمایش گذاشتند.

مصاحبه خانم ایران‌دوست سرمربی تیم‌ملی در ارتباط با کم‌محبتی برخی از مسئولین استان‌ها به اعضای تیم‌ملی فوتبال بانوان و پستی که خانم یاسمن فرمانی در فضای مجازی منتشر کرد استان اردبیل و مسئولین آن را در ردیف استان‌های بی‌توجه به افتخارآفرینان قرار داد.

آقایان وقتی به‌دنبال امتیاز برای قرار گرفتن در رده‌بندی وزارت‌خانه و فدراسیون باشند به یاد قهرمانانی چون خانم فرمانی می‌افتند ولی در مواقعی که باید همت به خرج بدهند و از همه زحمات آن ها تقدیر بکنند، سکوت اختیار کرده و حتی به یک تماس تلفنی هم افتخاد نمی‌دهند.

در این استان همه معیارها به‌هم‌ریخته است. برای عکس گرفتن با یک محروم ورزشی و با حاشیه، سرودست می‌شکنیم و از انتشار آن در فضای مجازی بر خود می‌بالیم ولی برای یک قهرمان افتخارآفرین بی‌توجه می‌شویم و از کنار موفقیت به‌دست‌آمده به‌سادگی عبور می‌کنیم.

پرچم زدن یک داور در لیگ دسته سه فوتبال را با  آب‌وتاب بیشتر و بزرگ‌نمایی محص در بوق‌وکرنا می‌دمیم و برای بانوی قهرمانی که با دودست از امتیاز عضویت آن در تیم ملی آویزان می‌شویم تبریکی خشک‌وخالی به خودش نمی‌ گوییم.

فضا را طوری با کمک دوستان و همیشه همراهان فراهم کرده‌اند که جز تعریف و تمجید درباره آقایان فریادی بلند نشود و مطلبی منتشر نگردد. و  تعجب موقعی است که خود بانوی فوتبالیست، تاسف خود را از عدم تماس اظهار  می کند.

حضور فوتبالیست‌های نوجوان در اردوهای استعدادیابی را هم‌ردیف با اردوی تیم ملی تبلیغ می‌کنند ولی به موفقیت یک ملی‌پوش بی‌توجهی می‌شود. این رفتارها در نوع خود نمونه و غیر قابل تکرار در نقاط دیگر کشور می‌باشد.