1

تزریق واکسن کرونا به ۶۷ هزار دانش‌آموز اردبیلی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تاکنون ۶۷ هزار نفر از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله این استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

منصور صاحب در جلسه مجمع عمومی سالانه هیات‌های ورزش دانش آموزی استان اردبیل با بیان این که از هر ظرفیتی برای حضور ایمن و سلامت دانش‌آموزان در مدارس استفاده خواهیم کرد، افزود: ۵۷ درصد از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان زیرپوشش واکسن کرونا قرار گرفتند و این تعداد تا شروع مدارس در آبان‌ماه افزایش خواهد یافت.

وی از زحمات روسای هیات‌های ورزش دانش‌آموزی استان قدردانی کرد و گفت: در سایه زحمات این هیات‌ها انجام رشته‌های مختلف ورزشی در ایام کرونا در فضای مجازی تداوم داشت، بطوری‌که موفق شدیم در تیم ملی شطرنج و دومیدانی نمایندگانی از استانی اردبیل داشته باشیم که این افتخار بزرگی است.

او بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استان‌ها در انتخاب و انتصاب روسای انجمن‌های ورزشی کشور تاکید کرد و افزود: استان اردبیل در تمام رشته‌های ورزشی حرفی برای گفتن دارد ، بنابراین نباید ظرفیت‌های نیروی انسانی این استان نادیده گرفته شود.

صاحب با اشاره به اینکه در چهار سال اخیر سرانه فضاهای آموزشی در استان از ۱۲ به ۲۶.۸۱ افزایش یافته است، اظهارکرد: با تغییر کاربری فضاهای بلااستفاده مدارس و با جذب اعتبار و توزیع در بین مدارس این میزان با هدف پویایی، تحرک و فقرزدایی حرکتی در استان افزایش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در حوزه آموزش و پرورش ورزش یک امر استراتژیک است به گونه‌ای که حتی در دوران کرونا نیز از طریق فضای مجازی و تولید محتوا ورزش در حوزه‌های مختلف تداوم پیدا کرد.

احمد ناصری به فعالیت‌های حوزه معاونت تربیت بدنی استان اشاره کرد و افزود: طرح کوچ یکی از پروژه‌های مهمی بود که در استان اردبیل با ارزیابی دو مرحله‌ای قد و وزن دانش‌آموزان انجام شد و نتایج خوبی را در برداشت.

وی گفت: سرمایه‌گذاری خوبی در خصوص بهسازی، تعمیر و افتتاح فضاهای ورزشی انجام شده ، طوری‌که در چند سال اخیر ۱۷