1

تقویت سرمایه‌گذاری‌ها در استان اردبیل نیازمند همکاری بانک‌ها است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: هرگونه توسعه و تقویت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف گردشگری ،کشاورزی ،صنعت و خدمات در این استان نیازمند همکاری بین‌بخشی و همراهی بانک‌های عامل در پرداخت بموقع تسهیلات بانکی مصوب کارگروه اشتغال و یا ستاد تسهیل است.

ارژنگ عزیزی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری خلخال اظهارکرد: برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری و حمایت از تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها لازم است که بانک‌ها پای به پای اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری از واحدهای تولیدی حمایت کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی منطقه خلخال خواستار حمایت لازم از سوی بانک‌های عامل از سرمایه‌گذاران طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش  کشاورزی این شهرستان شد و افزود: مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی این منطقه با تامین سرمایه در گردش و اندکی حمایت مالی از سوی بانک‌های شهرستان قابل حل و فصل است.

عزیزی با اشاره به تولید بیش از ۶۰ درصد محصول گردوی استان اردبیل در خلخال گفت: با حمایت از طرح سرشاخه‌کاری درختان گردو در خلخال تولید این محصول گرانبهای کشاورزی منطقه بهبود می‌یابد.

او افزود: برای اجرای طرح جایگزینی نهال‌های جدید و گونه‌های مقاوم درختان گردو و اجرای طرح سرشاخه‌کاری درختان قدیمی و کهنسال گردو اقداماتی انجام شده و زمینه گسترش این طرح در سطح وسیعی از باغ‌های گردوی خلخال فراهم خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در سال زراعی گذشته برای اجرای طرح سرشاخه‌کاری درختان گردو در استان گفت: یکی از نگرانی‌های کشاورزان گردوکار سرمازدگی اوایل بهار است که با این اقدام از میزان خسارت‌ها کاسته می‌شود.

عزیزی بیان کرد: سطح زیرکشت باغات گردو در استان حدود چهار هزار هکتار است که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن در محدوده شهرستان خلخال قرار گرفته و بخش شاهرود خلخال یکی از قطب‌های مهم تولید گردو در کشور است.

سرپرست فرمانداری خلخال نیز در این جلسه از کمک به راه‌اندازی مجدد ۲۰ طرح تولیدی راکد بخش کشاورزی این شهرستان خبرداد و افزود: برای تامین سرمایه در گردش موردنیاز طرح‌های غیرفعال بخش کشاورزی ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار صاحبان این طرح‌ها قرار می‌گیرد.