1

۹۵ درصد بازیکنان لیگ برتر فوتبال دُز اول واکسن کووید را دریافت کردند

مدیر مرکز پزشکی سازمان لیگ فوتبال ایران (ایفمارک) گفت: ۹۵ درصد بازیکنان لیگ برتری دُز اول واکسن خود را دریافت کردند.

زهره هراتیان اعلام کرد: ۹۵ درصد بازیکنان لیگ برتر دز اول واکسن خود را دریافت و معاینات پیش از فصل با حساسیت خاصی انجام شدشد چون از عوارض دراز مدت بیماری کووید و واکسیناسیون اطلاعات کاملی در دست نیست تمرکز معاینات پیش از فصل بر روی معاینات قلب و عروق بود.

وی ادامه داد: طی نامه‌ای به مدیران عامل باشگاه‌ها اعلام شد باید تجهیزات مناسب احیای قلبی از جمله دستگاه شوک AED  توسط باشگاه حین تمرین و مسابقه مهیا باشد. دوره‌های آموزشی ویژه برای پزشکان و کادر پزشکی پیش بینی شده است.

هراتیان گفت: لیگ‌های فوتبال ایران در شرایط قرنطینه و در آغاز  همه‌گیری بیماری با تدوین پروتکل‌های خاص در راستای مسوولیت اجتماعی خود و ایجاد نشاط اجتماعی مسابقات فوتبال را برگزار کرد .

مدیر مرکز پزشکی سازمان لیگ فوتبال (ایفمارک) خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در فصل آینده با تجربیات کسب شده در ۲ فصل گذشته در زمینه برگزاری مسابقات در شرایط کووید و با توجه به واکسیناسیون بازیکنان شاهد مشکلات سال گذشته نباشیم.

تیم‌ها همچنان ملزم به رعایت پروتکل‌ها خواهند بود و بیشتر تمرکز ما از این به بعد بر روی تدوین پروتکل های نحوه ورود تماشاچیان به ورزشگاه‌ها خواهد بود.