1

هفته تربیت‌بدنی و آرزوهای ورزشی

هفته تربیت‌بدنی بر همه زحمت‌کشان صادق، ورزشکاران و علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف و تلاشگران عرصه ورزش مبارک‌باد.
هدف از نام‌گذاری این هفته، آشنایی هرچه بیشتر جامعه و مردم با ورزش و نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی است.
یکی از اهداف اصلی که در طول هفته تربیت‌بدنی باید مورد توجه قرار گیرد اجرای برنامه‌های مختلف و کاربردی برای هدایت و ارشاد جامعه به سمت‌وسوی ورزش همگانی است.
رسول گرامی اسلام می‌فرمایند: “مؤمن نیرومند نزد خداوند بهتر و محبوب‌تر است از مؤمن ضعیف”. ورزش عاملی است که می‌تواند انسان را در رسیدن به بالاترین سطح سلامتی مساعدت و همراهی نماید.
با برگزاری هفته تربیت‌بدنی در هیجده سال گذشته آیا دستیابی به اهداف پیش‌بینی‌شده امکان‌پذیر بوده‌است؟ آیا برنامه‌ها و نام‌گذاری ایام فقط در اعلام آن‌ها و تعریف و تمجیدها و در برخی موارد تجلیل و تقدیر از خودی هاخلاصه‌شده و یا میزان اقدامات مختلف در طول هفته تربیت‌بدنی در رشد و تکامل ارزش‌های انسانی و آموختن رفتارهای مطلوب فردی و اجتماعی مؤثر واقع شده‌اند؟ و یا در ایجاد شور و نشاط اجتماعی تا چه حدی تأثیر مثبت داشته‌است؟
معمولا مسئولین، پروژه‌هایی را برای افتتاح در هفته تربیت‌بدنی آماده می‌کنند ولی امسال گویا در سطح استان از چنین اقدامات خبری نیست. ای‌کاش مسئولین ورزش استان در هشت‌ماه گذشته همتی به خرج می‌دادند و با رفع اشکالات و تامین نیازها، سالن دوومیدانی افتتاح‌شده در بهمن‌ماه سال۹۹ را برای استفاده‌ی ورزشکاران آماده می‌کردند و درب‌های آن را به روی اهالی دوومیدانی استان باز می‌نمودند.
انجام یک سری برنامه‌های معمولی از جمله برگزاری رقابت‌های ورزشی دوستانه بدون بهره بردن نهایی از آن‌ها در راستای رسیدن به اهداف این هفته، هیچ تاثیر مثبت در روند بردن ورزش به خانه‌ها نمی‌تواند داشته باشد. در این قبیل موارد به‌جای اهمیت دادن به کمیت و مانور دادن در اطراف یک سری آمار و ارقام، توجه به کیفیت باید در دستور کار قرار بگیرد.
امیدواریم که هفته تربیت‌بدنی در سال ۱۴۰۰ مقدمه‌ای باشد برای:
*حاکمیت روحیه پهلوانی و جوانمردی و پرهیز از هرگونه رفتار تفرقه‌آمیز و ایجاد اختلاف و شکاف در بین اهالی ورزش و برچیده‌شدن بساط دروغ و دروغ‌گویی
*آماده‌سازی پروژه‌های نیمه‌تمام و به بهره برداری رسیدن آن‌ها
*احیای برخی از رشته‌های درحال موت و تعیین تکلیف کنگر خورده‌های لنگر انداخته در ورزش و هیات های ورزشی
*جلوگیری از رفتارهای سلیقه‌ای و برخورد با قانون‌شکنان در هیئت‌های ورزشی
*سپردن امور ورزش و هیئت‌ها به چهره‌های جوانِ دارای سابقه روشن ورزشی و پایان دادن به سلطه باندبازها و روباه صفتان
*و درنهایت قرار گرفتن ورزش در مسیر پیشرفت و فراهم شدن امکان خدمت برای عاشقان خدمت بی‌منت