1

استان اردبیل در رتبه سوم کشوری تزریق واکسن کرونا قرار گرفت

استان اردبیل، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با پوشش ۸۶ درصدی تزریق نوبت اول واکسن برای جمعیت هدف، در رتبه سوم کشوری تزریق واکسن کرونا قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۸۵۳ هزار و ۳۵۷ دُز واکسن نوبت اول کرونا برای جمعیت هدف در این استان تزریق شده است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده همچنین با اشاره به پوشش ۶۲ درصدی تزریق نوبت دوم واکسن کرونا و کسب جایگاه چهارم کشوری توسط دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تاکنون ۶۰۶ هزار و ۷۴۰ دُز واکسن نوبت دوم کرونا در این استان تزریق شده است.

وی مجموع ۲ دُز واکسن تززیق شده کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل را یک میلیون و ۴۶۰ هزار و ۹۷ دُز اعلام کرد و افزود: استقبال مردم استان از واکسیناسیون کرونا مطلوب بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.

وی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

دکتر حبیب زاده در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: همه شهروندان استان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق هر دو دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۱۷۵ فرد مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری هستند و مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در این استان به ۲ هزار و ۵۳۴ نفر رسیده است.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، وضعیت فعلی شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان پایدار بوده و کل استان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد.

همچنین بنا به اعلام این مرجع، شهرستان مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و نیز شهرستان‌های گرمی، اردبیل، بیله‌سوار و پارس‌آباد در وضعیت زرد و شهرستان خلخال، نیر، اصلاندوز، کوثر، نمین و سرعین در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.