1

توقف روند کاهشی و افزایش نسبی شیوع کرونا در استان اردبیل

روند نزولی شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل که از پنج هفته پیش آغاز شده بود، متوقف شده و شمار مبتلایان جدید، مراجعه به مراکز درمانی و بستری همزمان مبتلایان در این استان نیز به صورت نسبی در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: شمار مبتلایان جدید بستری در مراکز درمانی استان که تا روز گذشته روند کاهشی را طی می کرد، در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۶ نفر به ۴۵ نفر افزایش یافته است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با اشاره به افزایش ۱۴ نفری مجموع مبتلایان بستری کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل نسبت به دیروز گفت: این آمار نشان می دهد که روند نزولی شیوع کرونا در استان متوقف و مسیر صعودی آن آغاز شده است.

وی همچنین از افزایش شمار مراجعان مشکوک به بیماری کووید.۱۹ به مراکز درمانی استان خبر داد و افزود: در شبانه روز گذشته ۱۱۵ فرد مشکوک به ابتلا به کرونا تحت نظر قرار گرفته و خدمات درمانی دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: با فوت ۲ نفر دیگر از مبتلایان کرونا طی شبانه روز گذشته، مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در این استان به ۲ هزار و ۵۳۶ نفر رسید.

وی وضعیت شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل را رو به افزایش اعلام کرد و با اشاره به نوسان شمار مبتلایان کرونا و احتمال اوج‌گیری آمار مبتلایان بیان کرد: شیب نزولی شیوع این بیماری که تا چند روز اخیر ادامه داشت، متوقف شده و نگرانی از اوج‌گیری دوباره شیوع این بیماری افزایش یافته است.

دکتر حبیب‌زاده با اشاره به بستری شدن ۵۰ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه روز گذشته اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۹ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

وی اضافه کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۶۸۲ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.