1

گریه به حال فوتبال شهرستان اردبیل

آیا در بین مسئولین شهر اردبیل کسی پیدا می‌شود که بنشیند و از حال و روز فوتبال آن سؤال بکند؟ چرا باید شهری که در روزگاری نه‌چندان دور، فوتبال‌اش قهرمان شهرستان‌های ایران می‌شد در لیگ به‌اصطلاح برتر استان در رده‌های بالای جدول نماینده نداشته باشد؟ لیگی که آغازش با ۹تیم و پایان‌اش با 7 تیم و حرف ‌وحدیث همراه بوده چرا فوتبال اردبیل در رده اول و دوم و سوم جدول نمی‌تواند جایگاهی برای خود دست‌وپا بکند؟

هیئت فوتبال شهرستان اردبیل در قبال جوانان علاقمند منطقه مسئولیت دارد یا نه؟ در طول فصل گذشته این هیئت چه برنامه‌هایی را اجرا کرده و چه مسابقاتی را در چه سطحی برگزار نموده‌است؟ آیا حضور رییس هیئت فوتبال شهرستان در مراسم مختلف و یا همراه بودن دبیر آن با رییس هیئت استان در سفرهای شهرستانی، برای فوتبال شهر اردبیل افتخار است و جهت نفس کشیدن‌اش کافی‌ است؟

برنامه این هیئت برای به حرکت درآوردن این رشته چیست؟ آیا نباید رئیس هیئت شهرستان پاسخگوی عدم برگزاری مسابقات و نتایج تأسف‌آور اندک نماینده‌اش در لیگ نیم‌بند و به‌اصطلاح برتر استان باشد؟

اگر برای بودن برخی‌ها در صحنه فوتبال استان اصرار است آن‌ها را می‌توان در تشکیلات فوتبالی استان به کار گرفت . اگر انصافی در میان باشد و اگر خدا را شاهد بر اعمال و رفتارمان ببینیم باید برای نجات فوتبال اردبیل از دامی که سال‌ها در آن گرفتار شده‌است، اقدام اساسی انجام پذیرد.

سکوت اداره ورزش و جوانان شهرستان

در ذهن همه علاقمندان به فوتبال، سکوت اداره ورزش و جوانان شهرستان علامت سؤال بزرگی بر جای می‌گذارد؟ مگر می‌توان پذیرفت مسئولی که از خانواده فوتبال است و خود را محق و صاحب‌اختیار در این رشته می‌داند در قبال سکون و سکوت و مسیر سرازیری و کله‌پا شدن آن سکوت اختیار بکند و کلمه‌ای سخن نگوید؟

حالا اگر بپرسید در هفته تربیت‌بدنی چه فعالیتی داشته‌اید به آمار کمتر از ۲۰۰ برنامه رضایت نمی‌دهند. آیا می‌توان سؤال کرد که در بین این‌همه برنامه گسترده، تعجب‌آور و قابل‌ستایش، جایگاه فوتبال شهرستان اردبیل چه بوده‌است؟

از چه می‌ترسیم و از چه واهمه داریم که نمی‌خواهیم تکلیف هیئت شهرستان اردبیل را روشن بکنیم و اداره امور آن را به افراد شناسنامه‌دار فوتبال شهر و خاک خورده‌ی آن تحویل دهیم؟

کافی است که رییس اداره شهرستان که فوتبالی بودن از افتخارات اوست، اعلام بکند که رئیس فعلی هیئت فوتبال شهرستان اردبیل با توجه به کدام ویژگی‌ها برای صدور حکم به هیئت استان معرفی‌شده است؟

چرا هیئت فوتبال شهرستان اردبیل نتواند رقابت‌های قهرمانی شهرستان را برگزار نماید؟ چرا باید مهم‌ترین و اصلی‌ترین و بارزترین کار آن، حضور رییس در مجمع انتخاباتی و همکاری دبیر آن برای برگزاری هرچه بهتر آن در راستای خواسته برخی‌ها باشد؟

با این وضعیت باید به حرف برخی‌ها گوش داد که می‌گویند مگر در شهرستان اردبیل فوتبالی وجود دارد که از آن حرف می‌زنید؟ راست هم می‌گویند حرص و جوش خوردن در ارتباط با چیزی که کفگیرش کاملاً به ته‌دیگ خورده عبث و بیهوده است.

هیئت شهرستان مبارک اداره ورزش و جوانان شهرستان و رئیس و دبیر آن باشد ان‌شاء‌اله.