1

نگاهی به رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی در خصوص اعزام کشورمان به بازی‌های هانگژو صحبت‌هایی مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پیمان فخری درباره رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، عنوان کرد: ۵ رشته به بازی‌های آسیایی که ۲ رشته کاملا بومی بوده اضافه شده است، شطرنج هم اضافه شده که خوشبختانه ما شانس مدال داریم. از طرفی چند رشته حذف شدند که ما شانسی برای کسب مدال نداشتیم. نکته دیگر اینکه در این بازی‌ها برای نخستین بار استرالیا و نیوزیلند به صورت افتخاری شرکت می‌کنند و مدال‌های آنها حساب نمی‌شود.

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید چه تضمینی وجود دارد با تغییرات کمیته فدراسیونی رایزنی نکند و اضافه نشود، خاطرنشان کرد: سیاست کلی را وزارت و کمیته مشخص می‌کنند، براساس شرایط و امکانات این سیاست تعیین می‌شود. هیچ تضمینی نیست که رشته‌ای اضافه نشود. اگر ظرفیت و بودجه کشور اجازه دهد ما هم استقبال می‌کنیم رشته‌های بیشتری اعزام شوند.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی در پاسخ به این سوال که در برخی از رشته‌ها در بازی‌های آسیایی سمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس توزیع می شود، عنوان کرد: هنوز اعلام رسمی نشده است اما امتیاز آنها برای المپیک حساب می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه رشته‌هایی از ما حذف شده‌اند، گفت: اجازه دهید در این مورد صحبت نکنم تا با فدراسیون‌ها جلسه برگزار کرده و آن را اعلام کنیم.

سیاست‌هایی که ابلاغ شد را در مورد رشته‌ها اعمال کردیم. رشته‌هایی که مدال قطعی دارند و یا شانس کسب مدال دارند و یا شانس ندارند شناسایی شدند. امروز یک کاروان ابتدایی داریم و بعد از آن به فدراسیون‌ها زمان می‌دهیم برای اثبات اینکه آنچه عنوان می‌کنند صحت داشته باشند. برخی رشته‌ها دو سال است نبودند و ممکن است شانس داشته باشند و ما فرصتی می دهیم تا خود را اثبات کنند.

فخری افزود: کاروان بزرگی داریم و بین ۴۵۰ تا۵۰۰ نفر انتخاب می‌شوند. در ۱۶ رشته در المپیک بودیم و شرایط آنها مشخص است اما سایر رشته‌ها در مسابقات نبودند و نیاز به ارزیابی دارند تا خرداد و تیر ارزیابی نهایی را خواهیم داشت.

وی در خصوص اینکه با وجود تاکید بر اعزام کاروان کیفی نام برخی ازرشته‌ها که شانس مدال ندارند، دیده می‌شود، گفت: غیر از رشته های پایه و مادر رشته دیگری را نداریم که شانس مدال نباشند و در لیست باشد.