1

نیروی انسانی خلاق ثروت جوامع است

استاندار اردبیل گفت: نیروهای انسانی خلاق ثروت جوامع بوده و باید با کمک به این منابع انسانی مانع از دست رفتن این نیروها به دلایل محرومیت شویم.

سید حامد عاملی در نشست با نمایندگان تشکل های دانش آموزی به مناسبت روز دانش آموز افزود: بالاترین عنصری که در جوامع اقدام به تولید ثروت می کند منابع انسانی خلاق و دانشمند است.

وی با تاکید بر توجه جدی دانش آموزان به تعلیم و تربیت، توجه به مطالعه و تحقیق و تلاش توام با استفاده از قوه تعقل را از جمله علت های مهم نیل به موفقیت و شادکامی دانست.

استاندار اردبیل فعالیت های غیردرسی دانش آموزان را گامی برای تکمیل فکری و شخصیتی عنوان کرد و اظهار کرد: اگر این فعالیت ها انجام نشود ، شخصیت های تاثیرگذار در زندگی مردم تربیت نمی شوند.

عاملی بیان کرد: حضور در فعالیت های اجتماعی در قالب تشکل ها گامی برای خودسازی و ورود به جامعه‌سازی بوده و لازم است در همه برهه های فعالیتی کسب رضای خداوند و خدمت به مردم سرلوحه اقدامات باشد.

وی با بیان اهمیت نقش تشکل های دانش آموزی در شکل گیری شخصیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور، حضور در این فعالیت ها را گامی برای بصیرت افزایی و تکمیل تفکرات دانست.

استاندار اردبیل با اشاره به روز ۱۳ آبان ماه ،روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، از دانش آموزان خواست در خصوص  فلسفه نامگذاری این روز تحقیق کنند.

عاملی گفت: استکبار جهانی به هیچ عنوان خواهان پیشرفت و توسعه علمی و فنی کشورما نبوده و لازم است دانش آموزان در خصوص عواقب کشورهای تبعیت کننده از استکبار و کشورهای توسعه یافته با اتکا به نیروی انساني خود تحقیق و تفحص کنند.