1

فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری  در حوزه کسب و کارهای نو

استاندار اردبیل در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری در حوزه کسب و کارهای نو خبر داد.

سید حامد عاملی گفت: زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه کسب‌وکارهای نو برای اولین بار در استان اردبیل فراهم شده که این می‌تواند فرصت‌های بزرگ اشتغال‌زایی را برای استان رقم بزند.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در کارهای نو که در استان عملیاتی شده، در بسیاری مواقع موفق بوده و لازم است حمایت‌های لازم و تسهیل روند اجرای آن انجام شود و برای رفع برخی مغایرت‌ها نیز لازم است حوزه‌های مرتبط، راهکارهای دیگری به سرمایه‌گذاران ارائه دهند تا کارهای بزرگ و با ظرفیت بالای اشتغال‌زایی دچار تعلیق نشود.

وی در ادامه گفت:  حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید از اولویت‌های دولت در استان اردبیل برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی و همچنین اشتغال جوانان است که همکاری بانک‌ها و مدیران در این خصوص اهمیت دارد.

عاملی گفت: با توجه به وجود برخی مشکلات سیستمی در روند سرمایه‌گذاری‌ها در بعضی دستگاه‌ها، با هوشیاری به‌موقع مدیران، می‌توان از ظرفیت‌های مختلف برای خروج واحد تولیدی از رکود که به دلایل سیستمی دچار تعلل شده است، اقدام کرد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل نیز حضور داشت، مشکلات بانکی، بیمه‌ای، صدور مجوز بین دستگاهی و زیست محیطی ۱۲ واحد و طرح تولیدی بررسی و روند تحقق مصوبات جلسات قبلی در خصوص واحدهای تولیدی پیگیری شد.