1

لزوم تلاش دستگاه های اجرایی برای افزایش اشتغال

‍استاندار اردبیل بر ارائه طرح های جدید توسط  دستگاه‌های اجرایی برای افزایش اشتغال تأکید کرد.

سیدحامد عاملی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود:نتیجه این جلسات باید به نفع مردم باشد؛ برای سال ۱۴۰۱ کلیه دستگاه‌ها باید طرح‌های جدید را با ایده‌های نو برای افزایش اشتغال پایدار ارائه و آن‌ها را به نتیجه برسانند تا تعهد اشتغال به معنای واقعی محقق گردد که با ایجاد ۱۰ هزار شغل واقعی پایدار، بخش عظیمی از مشکلات بیکاری برطرف می‌شود.

وی گفت: اگر بخشی از ظرفیت‌ها و پروژه‌های در دست اجرا به نتیجه برسد، قطعا بیش از ۱۰ هزار شغل پایدار با درآمد ثابت و پایدار ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه گفت:  دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه اشتغال در حوزه‌های گردشگری، صنعت، خدمات و کشاورزی با ایده‌های جدید و طرح‌های قابل اجرا با رویکرد اشتغال در جلسه حضور یابند و در این جلسات رفع موانع و تصمیم‌گیری جهت تعیین تکلیف پروژه‌های راکد و غیرفعال با محوریت معاونت اقتصادی، طرح و بررسی شوند.

وی با تأکید بر نقش سرمایه گذاری در اشتغال پایدار افزود:  زمینه‌های سرمایه‌گذاری و طرح‌های جدید برای کلیه دستگاه‌های اجرایی باید خروجی این جلسات باشد و بر مبنای ایده‌های جدید و احصای مشکلات، پایه اشتغال سال آینده نیز پی‌ریزی می‌شود.

وی در پایان گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از سوی بخش خصوصی و دولت انجام می‌شود و وظیفه اعضای این کارگروه رصد و پیگیری فعالیت‌های سرمایه‌گذاران است چراکه صرفا با صدور مجوز، اشتغال ایجاد نمی‌شود.