1

تفاسیر خلاف قانون و تنگ‌نظری‌ها مانع اقدامات توسعه‌ای است

استاندار اردبیل گفت:برخورد با تفاسیر خلاف قانون اهمیت داشته و مدیران باید در زمان و موقعیت‌های مختلف بر اساس قانون تصمیمات درست و کارساز اتخاذ نمایند.

سیدحامد عاملی در نشست با معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور افزود: مدیر باید نگاه توسعه‌ای داشته باشد‌ و دیوان محاسبات و مدیران استان باید خود را در یک مجموعه بدانند و در هیچ برهه‌ای نباید تنگ‌نظری‌ها مانع اقدامات توسعه‌ای و حفظ منفعت مردم باشد.

وی گفت: با توجه به شعار تحول‌خواهی دولت، در این خصوص دولت برای راه‌اندازی صندوق توسعه استان برنامه‌ریزی کرده تا با این روش و تامین منابع مختلف، پروژه‌های اولویت‌دار استان از این محل اجرایی شود.

 

وی در ادامه گفت: با تامین اعتبارات این صندوق از محل‌های مختلف از جمله منابع صرفه‌جویی شده از محل انرژی، فروش اموال مازاد و اعتبارات صندوق توسعه ملی، برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای سرعت بخشی به پروژه‌های ضروری و نیمه‌کاره انجام می‌شود.

وی نقش دیوان محاسبات را مورد تأکید قرار داد و گفت: دیوان محاسبات، چشم بینای نظام در حفظ منافع عموم مردم و قوت قلبی برای مدیران خدمتگزار است و هدف و وظیفه مدیران و دیوان محاسبات در  خدمت به مردم و حفظ منافع مردم مشترک بوده و این نقطه اشتراک از جزیره‌ای عمل کردن هر بخش جلوگیری می‌کند.

وی افزود: تفاهم در مدیریت منابع استان و کشور از جمله ضرورت‌های کاری بین مدیران و دیوان محاسبات بوده که با رفع دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه در هر حوزه، ضمن جلوگیری از بروز مشکلات، مصالح عمومی معیار اقدامات خواهد بود.