1

۳۰۰ میلیارد ریال برای احداث خانه‌های محرومان در اردبیل تخصیص یافت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت:۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای احداث مسکن محرومان در سه شهرستان این استان تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا ،حسین دشتی در نشستی با سرپرست فرمانداری خلخال افزود: این اعتبار برای ساخت واحدهای مسکونی محرومان شهرستانهای خلخال،کوثر و گرمی تخصیص یافته و با توجه به وسعت محرومیت بیشترین اعتبار مربوط به احداث واحدهای مسکونی محرومان خلخال است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثریت خانوارهای نیازمند مسکن تحت پوشش این کمیته از کمک‌های بلاعوض و یا تسهیلات بانکی کم‌بهره  ساخت مسکن بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: تعداد خانوارهای فاقد مسکن  باقیمانده آن دسته از خانوارهایی هستند که در هیچ شرایطی توان پرداخت اقساط بانکی ساخت مسکن را ندارند.

دشتی گفت: با واگذاری نظارت ساخت و سازهای مسکن محرومان از سوی بنیاد مسکن به سازمان نظام مهندسی ساختمان، هزینه نظارت این سازمان نیز به سایر هزینه‌ها اضافه شده واین کار به ضرر قشر محروم ونیازمند جامعه است.

اوی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات بانکی احداث مسکن محرومان از یک میلیارد ریال سال گذشته به دو میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه مشترک با بنیاد مستضفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال حاضر ۱۹۱ واحد مسکونی مددجویی در سه بخش مرکزی ،شاهرود و خورش رستم خلخال در حال اجرا است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل از تخصیص ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زا در سال جاری به این نهاد خبر داد و افزود: در حالی که ۵۰ درصد از مجموع تسهیلات یاد شده در اختیار بانک ملی استان گذاشته شده ولی این بانک به دلایل نامعلومی در پرداخت تسهیلات اشتغال به مشکل خورده است.

وی گفت: از مجموع ۴۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) استان اردبیل ۲۶ هزار خانوار جزء تحت پوشش‌های دائم و ۱۶ هزار خانوار نیز از محل تبصره ۱۴ قانون جذب این نهاد شده‌اند.