1

از کتاب های فوتبال اردبیل و خاطرات فوتبالی رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب‌های فوتبال اردبیل و خاطرات فوتبالی در سالن بیضای کتابخانه شهید مطهری برگزار شد.
با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستان، پیش‌کسوتان ورزش و فوتبال و فعالین عرصه رسانه از کتاب‌های ورزشی نادر پرستار، پیش‌کسوت عرصه رسانه رونمایی شد.

در این مراسم محمود صفری شهردار اردبیل سابقه و پیشینه فعالیت‌های شهرداری در زمینه فوتبال را مورد تاکید قرار داد و گفت: شورای شهر و شهرداری در اارتباط با احیای تیم فوتبال شهرداری اردبیل مصمم هستند ولی حضور فعالانه در عرصه رقابت‌های باشگاهی و تامین نیازهای تیم به‌تنهایی از عهده شهرداری برنمی‌آید و لازم است دراین‌ مورد، هماهنگی‌های لازم بین ارگان‌های مختلف انجام پذیرد.
وی به درخشش فوتبال منطقه در صحنه رقابت‌های کشوری در دهه ۶۰ و ۷۰ اشاره کرد و افزود : امید است برای احیای دوباره فعالیت‌های تیم فوتبال شهرداری، اقدامی سنجیده همراه با حمایت همه‌جانبه انجام پذیرد و بدین‌وسیله به یکی از خواست‌های فوتبال‌دوستان جواب مثبت داده شود.
سجاد انوشیروانی مدیرکل ورزش و جوانان نیز در سخنان خود اساسنامه هیئت‌های استانی فوتبال را عاملی برای رفتارهای یک‌جانبه در کارهای اجرایی فوتبال ذکر کرد و گفت: برای رفع مشکلاتی که دامن‌گیر فوتبال اردبیل می‌باشد به‌جز وحدت و هماهنگی های لازم چاره‌ای دیگر نبود و نیست.
وی‌گفت پیش‌کسوتان فوتبال سرمایه عظیم انسانی برای این رشته پرطرف‌دار محسوب می‌شود و امید است فضای لازم در فوتبال منطقه برای استفاده بهینه از نظرات و تجربیات آن‌ها فراهم می‌شود.

در ادامه این جلسه که با حضور دکتر یاسر عبدالهی معاون اقتصادی استاندار، جواد انصاری رئیس شورای شهر، علیرضا غریبی عضو شورا، شیرزاد مدیرکل تامین اجتماعی، علایی مدیرکل استاندارد و بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، نادر پرستار مؤلف کتاب‌های فوتبال اردبیل و خاطرات فوتبالی گفت: فوتبال اردبیل با وجود برخورداری از استعدادای بالقوه، متأسفانه در سال‌های اخیر در مسیر سراشیبی قرار گرفته و هواداران و طرفدارانش را آزرده‌خاطر کرده‌است.

وی به سکون کامل در فوتبال شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: برای تعطیلی فوتبال شهر اردبیل هیچ توجیهی قابل‌قبول نیست. مسئولان برای نجات فوتبال اردبیل از بحرانی که دامن آن را گرفته‌است باید چاره‌ای بیندیشند و اقدامی مناسب به عمل آورند.
وی درخشش فوتبالیست‌های اردبیل در میادین مختلف در دهه‌های گذشته را بهترین دلیل برای برخورداری فوتبال از جایگاهی والا در بین جوانان مختلف برشمرد و در ادامه گفت: برای شهری که کارنامه فوتبالی اش پربار و قابل افتخار است نداشتن یک تیم در پایین ترین سطوح لیگ مایه شرمندگی است.

او از مدیرکل ورزش و جوانان و رییس اداره شهرستان درخواست کرد که اجازه تحقیر بیشتر فوتبال شهر اردبیل را ندهند.
لازم به یادآوری است که کتاب های فوتبال اردبیل(سه جلد) و خاطرات فوتبالی ،هفتمین و هشتمین اثر نادر پرستار است که منتشر شده است.
بر فراز فلق، از صعود تا سقوط، بلند قامتان در آغوش سبلان، جستاری بر انتخابات مجلس یازدهم در اردبیل، فضول باشی و انتخاب ۱۴۰۰ از دیگر آثار منتسر شده وی می باشد.