1

منتقدان فوتبال و داستان رقص هزارپا

هرچقدر که به ایام برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان نزدیک می‌شویم، اقدامات برای رسیدن به هدف در بین گروه‌های مختلف بیشتر و بیشتر می‌شود.

موافقان مدیریت فعلی به هر روش و وسیله‌ای برای اثبات دوستانشان تلاش می‌کنند. گاهی وقت‌ها که فکر می‌کنند از نظر ارائه عملکرد با دستانی خالی مواجه می‌باشند جهت تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی به روش‌های ناپسندی چون تهمت زدن، حرمت شکستن و ناسزاگوئی روی می‌آورند. گاهی در این راه تندروی کرده و رفتارهای زشت و زننده از خود به یادگار می‌گذارند.

گروهی دیگر خواستار تغییر در ساختار مدیریت فوتبال استان هستند. آن‌ها مدعی اند که در ده سال گذشته، سرنوشتی که بر فوتبال ما رقم زده‌شده، مناسب و در شأن فوتبال منطقه نبوده‌است. آن‌ها می‌گویند مدیران فوتبال استان در ده‌ساله گذشته هرچه در توان داشته‌اند انجام داده و دیگر چیز جدیدی برای ارائه نداشته و ندارند.

این گروه که بیشتر آن‌ها از فوتبالی‌ها و خاک خورده‌های این رشته پرطرف‌دار می‌باشند، مدعی هستند که برنامه مسئولین فعلی منجر به وضعیت موجود شده و ادامه مدیریت آن‌ها به‌هیچ‌وجه به صلاح فوتبال و آینده آن نمی‌تواند باشد.

به‌هرحال تحرکات در فضای مجازی و در روزهای اخیر کاملاً افزایش‌یافته و هر دو طرف قضیه به هر دری می‌زنند تا ادعای خود را اثبات کنند و در میان مردم و به خصوص جامعه ورزش و فوتبال، خود را محق نشان بدهند.

دوستداران وضع موجود با موضع‌گیری‌های خود در قبال منتقدان نشان می‌دهند که از ظرفیت لازم برای پذیرش حرف‌های حق و برخاسته از دل دوستداران فوتبال برخوردار نیستند. اتهام دریافت هدیه بیست میلیون تومانی به راقم این سطور و یا بزرگنمایی‌های بیش‌از همه برای برخی از اقدامات کوچک ممکن است در این راستا انجام گرفته باشد‌ .

ساکت کردن منتقدان و وادار کردن آن‌ها به سکوت، یکی از اهدافی است که علاقه‌مندان به استمرار وضعیت موجود دنبال می‌کنند، اما مطمئنا سخنانی که از روی حسادت در راستای تخریب دیگران زده شود و یا در فضای مجازی منتشر گردد، نمی‌تواند تاثیر منفی بر اراده‌ی کسانی که دلسوز فوتبال منطقه هستند، بگذارد.

یک حکایت

هزارپایی بود وقتی می‌رقصید جانوران جنگل گرد او جمع می‌شدند تا او را تحسین کنند؛ همه به‌استثنای یکی که ابداً رقص هزارپا را دوست نداشت.

یک لاک‌پشت حسود….

او یک روز، نامه‌ای به هزارپا نوشت:

ای هزارپای بی‌نظیر، من یکی از تحسین‌کنندگان بی‌قیدوشرط رقص شما هستم و می‌خواهم بپرسم چگونه می‌رقصید؟ آیا اول پای ۲۲۸ را بلند می‌کنید و بعد پای شماره ۵۹ را؟ یا رقص را ابتدا با بلند کردن پای شماره ۴۹۹ آغاز می‌کنید؟ در انتظار پاسخ هستم.

با احترام تمام :لاک‌پشت

هزارپا پس‌از دریافت نامه در این اندیشه فرو رفت که بداند واقعاً هنگام رقصیدن چه می‌کند؟ و کدام یک از پاهای خود را قبل‌از همه بلند می‌کند.و بعد از آن کدام پا ها را؟

متأسفانه هزار پا بعد از دریافت این نامه دیگر هرگز موفق به رقصیدن نشد.

برای نجات فوتبال اردبیل از دامی که در آن گرفتار شده‌است باید به سراغ علت‌ها رفت. رفتارهای خارج از عرف و به‌دور از اخلاق ورزشی و اتهام زدن‌ها و در برخی موارد رفتارهای کوچه‌بازاری تأثیری در ممانعت از بیان واقعیت‌ها نخواهد داشت.

علاقه مندان به فوتبال استان و به‌خصوص شهر اردبیل از حال‌وروز این رشته نگران هستند و این کار جز با اقدام قاطع و تصمیم انقلابی و رفتاری عاقلانه نمی‌تواند به سوی اصلاح گام بردارد بنابراین نباید از انتقادها رنجید، باید به واقعیت‌ها تن داد و از رفتارهای منفی و اتهام‌زنی‌ها دوری کرد.

من چه گویم که تو را نازکی طبع لطیف

تا بدانجاست که آهسته دعا نتوان کرد