1

۶۳ هزار واحد مسکونی روستایی اردبیل مقاوم‌سازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل از مقاوم‌سازی نزدیک به ۶۳ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی این استان خبر داد.

فرهاد سبحانی در نشستی با ائمه جمعه اردبیل بیان کرد: این طرح در کشور از سال ۱۳۸۴ آغاز و در استان اردبیل نیز برای ۱۰۰ هزار واحد روستایی اقدام به بهسازی و مقاوم‌سازی انجام شد که تاکنون شاهد مقاوم‌سازی ۶۳ هزار واحد هستیم.

وی سهمیه استان اردبیل در بحث مقاوم‌سازی مساکن روستایی برای سال‌جاری را چهار هزار واحد عنوان کرد و افزود: برای سه‌هزار و ۶۰۰ واحد با همکاری ۲۸ دفتر فنی و ۲۸۰ مهندس ناظر معرفی به بانک‌های عامل  انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در ادامه به طرح‌های هادی روستایی اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۸۴۹ روستای دارای سکنه در این استان وجود دارد که برای یک‌هزار و ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه و تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد در ۴۸۳ روستا طرح هادی اجرا شده است، اضافه کرد: بر اساس آخرین آمارها در ۵۰ روستای استان اردبیل طرح هادی در حال اجرا و یا بازنگری است.

سبحانی با اشاره به اینکه تنها مجوز تهیه و تدوین طرح هادی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار صادر شده است، اظهار کرد: البته برخی موارد استثنا نیز وجود دارد و از جمله ۱۸۰ روستا مطالعه و برای آنها طرح هادی تهیه شده است.

وی همچنین از تلاش‌ها برای بازنگری طرح هادی ۹۰ روستا در سال‌جاری خبر داد و بیان کرد: قرار است سالانه در ۱۲۰ روستا بازنگری طرح هادی انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با اشاره به اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار طرح‌های هادی در سال گذشته، گفت: ۳۲۰ میلیارد ریال از این اعتبار سال گذشته اختصاص یافت و امسال نیز تا کنون با تصویب یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، توانستیم ۷۷۰ میلیارد ریال محقق کنیم.