1

ایجاد زمینه مناسب برای کسب‌وکار از اولویت‌های اصلی استان

استاندار اردبیل بر ضرورت تدوین برنامه تحول آفرین و ایجاد زمینه مناسب برای کسب و کار در استان تأکید کرد.

سیدحامد عاملی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: برای رونق و توسعه صنعت، تولید ثروت و ارتقای شاخص‌های اقتصادی، مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل ضرورت دارد.

وی گفت: هرگونه موانع در بحث صدور مجوز که مشکل زیست محیطی و چالش آبی نداشته باشد، رفع می‌شود تا شاهد رشد و توسعه در سطح استان باشیم و دستگاه‌های اجرایی متولی نیز باید پیگیر مشکلات از مرکز باشند تا ارباب رجوع در مسیر ادارات معطل نشوند.

وی در ادامه گفت: با برداشتن موانع از واحدهای تولیدی، رونق فضای کسب‌وکار و تولید ثروت در استان اردبیل شتاب می‌گیرد؛ مشکلات واحدها هر هفته در ستاد تسهیل بررسی و در هر صورت تعیین و تکلیف می‌شوند و مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قانونی و لازم الاجرا بوده و همه دستگاه‌ها باید به آن تمکین کنند.

استاندار اردبیل افزود: وقتی در یک کارگاه در منطقه‌ای محروم، برای ۷۰ نفر شغل ایجاد می‌شود، باید شرکت شهرک‌های صنعتی و دستگاه‌های مرتبط جهت تسهیل و انتقال سند و ایجاد زیرساخت‌های لازم، همکاری کنند.

لازم به ذکر است؛ این جلسه که با حضور دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، دادستان مرکز استان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از فعالان اقتصادی، مدیران استانی و مسؤولان بانک‌های عامل برگزار شد، مشکلات واحدها و طرح‌های ریخته‌گری فولاد، فولاد انصار سبلان، تولید قطعات بتنی، دامداری، مجتمع بین راهی کوثر، تولید کیک و کلوچه، تله‌سیژ خلخال، تله‌سیژ مشگین‌شهر، آبگرم نیر، محصولات پلاستیکی، قطعات خودرو، ارتین سفر سبلان مغان بررسی و تعیین تکلیف گردید.