1

توسعه استان در گرو رونق تولید

استاندار اردبیل گفت: توسعه استان اردبیل با رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار امکان‌پذیر است

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی استان افزود: در حال حاضر با آمار ارائه‌شده، مبالغ پرداختی بانک‌ها در حوزه تولید، مشکل را چندان حل نمی‌کند که این کارنامه شایسته استان مستعدی مثل اردبیل نیست.

وی با تأکید به تعیین تکلیف منابع طرح های اشتغال زا از محل سفر رئیس جمهور گفت: اگر ۱۴ بانک دولتی مستقر در استان منابع لازم برای ارائه تسهیلات به بخش تولید و صنعت را تأمین نکنند، شاهد نتیجه مطلوبی نخواهیم بود.

وی گفت: وضعیت پرداختی بانک‌ها از محل‌های مختلف باید تا پایان بهمن‌ماه با احصای آمار دقیق جمع‌بندی شده و میزان پرداختی‌ها، پرونده‌های ناقص و در دست اقدام به بخش تولید نیز مشخص شود.

عامل تصریح کرد: سیستم بانکی باید مشخص کند سال آینده چه میزان تسهیلات برای طرح‌های ارائه‌شده در نظر گرفته و از محل بند الف تبصره ۱۸ نیز چه میزان عملکرد داشته‌اند.

وی خطاب به مدیران بانک ها گفت :مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی ضمن حل مشکل وام شرکت‌های دانش‌بنیان، در پرداخت تسهیلات وام ازدواج به‌صورت قرض‌الحسنه، با احساس مسؤولیت بیش‌تر و تسریع در روند پرداخت، تلاش کنند.

عاملی با اشاره به فرا رسیدن سال جدید گفت: کلیه شعب بانک‌های استان اردبیل در آستانه عید نوروز باید خدمات‌رسانی مناسبی به مردم داشته باشند و در ایام تعطیلات نیز تأمین نقدینگی برای همه سیستم‌های ATM الزامی است تا مردم بتوانند ۲۴ ساعته از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی گفت: توسعه و رونق تولید اولویت اصلی ما در حوزه اقتصاد است و باید تلاش کنیم که در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، خدمات و صنعت رونق ایجاد شود تا زمینه اشتغال‌زایی و ارتقای شاخص‌های اقتصادی فراهم گردد.

استاندار اردبیل در پایان گفت: باید بیش‌تر در زمینه جذب منابع و ارائه خدمات تلاش شود چراکه ما به مردم برای حل مشکل تولید، اقتصاد و اشتغال قول داده‌ایم و باید در مقابل مردم پاسخگو باشیم.