1

مرکز گردشگری جامع در محور اردبیل-سرعین احداث می‌شود

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از احداث یک مرکز تفریحی-گردشگری جامع در محور اردبیل به سرعین خبر داد.

به گزارش ایرنا، نگار سریع‌الاطلاق در این زمینه گفت: این مرکز تفریحی-گردشگری با مساحت حدود هفت هکتار شامل محوطه‌ای برای اهداف پروازی و تیر و کمان، مسیر شترسواری، اسب‌سواری و محوطه رهاسازی و پرورش گوزن و آهو خواهد بود.

وی افزود: همچنین شهربازی سرپوشیده و روباز، آکواریوم، زمین چمن فوتبال، باغ پرندگان، رینگ‌های دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به طول یک‌هزار و ۲۰۰ متر، ساختمان مرکزی ورزشی، سالن‌های چندمنظوره، فروشگاه‌ و نمایشگاه‌ صنایع‌دستی در این مرکز در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای ساخت این مرکز تفریحی-گردشگری یک‌هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال برآورد شده است و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این طرح برای ۴۲ نفر اشتغال ایجاد شود.

وی اضافه کرد: موافقت اصولی با ایجاد این مرکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری که قرار است از سوی موسسه آموزشی، فرهنگی، ورزشی آینده‌سازان آسه ایرانیان در ۲ کیلومتری محور سرعین به اردبیل در اراضی ملی ساخته شود، ۲۰ بهمن امسال صادر شد.

اردبیل با استان‌های گیلان، زنجان، آذربایجان‌شرقی و کشور جمهوری آذربایجان همسایه است و گردشگری یکی از محورهای توسعه این خطه به شمار می‌رود؛ به طوری که پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی بود.