1

.بودجه ۱۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری

شهردار اردبیل بودجه 1400 تومانی سال 1401 را تقدیم شورای شهر اردبیل کرد تا مورد تصویب قرار بگیرد.

از آن روزی‌که محمود صفری سکان هدایت شهرداری اردبیل را در دست گرفت با مسائل مختلفی مواجه گردیده و با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم کرده‌است. گاهی برخوردهایی بوده که بوی عناد و کینه و دشمنی از آن به مشام رسیده و زمانی کوچک‌ترین مورد به بهانه‌ای برای کوبیدن او تبدیل ‌شد، از اقدامات مثبت‌اش چندان حرفی به میان نیامد و در مقابل ترک خوردن آسفالت در یک مسیر مورد توجه شدید دوستان قرار گرفت و به‌عنوان عاملی برای کم‌کاری و یا عدم توانایی شهردار استفاده شد.

در قبال همه نامهربانی‌ها، او با صبر و حوصله به کار خودش ادامه داد و چون هدفی جز بهبود اوضاع و تلاش برای ارتقای جایگاه شهرداری نداشت همه ناملایمات را به جان خرید و بر عهدی که با خود و خدای خودش بسته بود، وفادار ماند

سال 1401 برای محمود صفری سالی مهم و تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز است. کمبود منابع مالی به‌عنوان عاملی بازدارنده می‌تواند صفری را در رسیدن به برخی از اهداف پیش‌بینی‌شده با مشکل و ناکامی مواجه نماید ولی چون بودجه را خود و همکارانش تنظیم کرده و بندبند آن را با توجه به نیازها و امکانات موجود پیش‌بینی نموده‌اند امیدواری برای تحقق بودجه و استفاده بهینه و به جا از آن افزایش پیدا می‌کند.

یکی از نکات مثبت در بودجه تقدیمی، کاهش هزینه‌های جاری به میزان14 درصد نسبت به‌سال 1400 می‌باشد. همواره ریخت‌وپاش احتمالی و عدم دقت در هزینه‌ها از نگرانی های شهروندان بوده است. مردم دوست دارند شهردار در مقابل هزینه‌های غیرضروری مقاومت نماید و با تمام وجود از بیت‌المال و صرف آن در مواقع لزوم و ضروری محافظت کند.

بودجه 1400 تومانی نسبت ‌به بودجه سال گذشته رشد 47 درصدی را نشان می‌دهد. باید هر گونه اظهار نظر در مورد بودجه را به بعد از تصویب نهایی آن در شورا موکول کرد.

فعالیت‌های عمرانی و چگونگی پیشرفت پروژه‌ها و بهره‌برداری به‌موقع از آن‌ها معیاری برای تشخیص کارآمدی مجموعه شهرداری می‌تواند محسوب شود.

محمود صفری بودجه پیش‌بینی‌شده در حوزه عمرانی را 853 میلیارد تومان اعلام کرده و میزان افزایش آن نسبت‌به سال گذشته را 5 درصد ذکر می‌کند.

شهروندان انتظار دارند پروژه‌های عمرانی، چشم‌نواز و تغییردهنده حال‌وروز شهر باشد. فعالیت‌های عمرانی اگر قادر به ایجاد تغییرات اساسی در وضع عمومی شهر نباشد، رضایت مردم را جلب نخواهد کرد. دوباره‌کاری در فعالیت‌های عمرانی همیشه سؤال‌برانگیز و ناراحت‌کننده بوده‌است و امیدواریم که این بحث یعنی دوباره‌کاری در افکار مدیریتی وی جایی نداشته باشد.

محمود صفری در سخنرانی خود به موردی که می‌تواند قابل‌توجه باشد اشاره کرد و گفت که در سطح شهر اردبیل 1000 میلیارد تومان پروژه مشارکتی دردست‌اقدام وجود دارد که بیشتر آن‌ها به‌صورت راکد مانده‌است.

وی قول داد که سال 1401 سال تحرک بخشیدن و احیای عملیات ساختمانی این پروژه ها باشد.

 در سطح استان و شهر اردبیل در سال‌های اخیر آن‌قدر از مسئولین وعده شنیده ایم که معمولاً به سخنانی که به افعال می‌شود و خواهد شد ختم بشود چندان نمی‌توان امید بست ولی امیدواریم که صفری حداقل کاری بکند که در پایان سال 1401ی تحقق حجم وسیعی از وعده‌ها را شاهد باشیم.

و اما جامعه ورزش امیدوار است که با محبت شهردارو عنایت شورای شهر، فصل جدیدی در میزان اعتبارات ورزشی سازمان فرهنگی‌ورزشی گشوده شود. هر مقداری که به امر گسترش و توسعه ورزش اختصاص یابد نمی‌تواند کارساز و تأثیرگذار باشد مگر این‌که به‌جای خود و به دست اهلش هزینه شود.

در سال‌های نه‌چندان دور، سازمان فرهنگی‌ورزشی و به‌خصوص حوزه ورزش، کانونی برای هزینه‌های غیرمتعارف معروف شده‌است. آن‌هایی که در سازمان قبول مسئولیت کرده‌اند برای پاک کردن آثار مانده آن در اذهان باید تلاش کنند و با برنامه‌ریزی منطقی و مشخص کردن مسیر پیشرفت و ترسیم جایگاهی که در کوتاه و یا درازمدت باید به آن برسیم شهرداری را در انجام وظایف فرهنگی‌ورزشی همراهی نمایند و با مدد گرفتن از نیروی عشق به خدمت نسبت جبران عقب‌ماندگی‌ها اقدام کنند.

توقع از شهرداری بسیار بالاست. وقتی با اندک مشکل پیش‌آمده خیلی ها لب به انتقاد و گلایه باز می‌کنند و یا در مواقع بروز بحران و حوادث قهری اقدام سریع و به‌موقع از شهرداری مورد انتظاراست و یا برخورد صادقانه با مشکلات موجود و بیان واقعیت‌ها به مردم همواره مورد توجه است شهردار و همکاران اش چاره‌ای جز حضور همیشگی درصحنه و دوندگی در همه ابعاد ندارد.

با شناختی که از صفری وجود دارد او مطمئنا قادر است که بتواند از این آزمون بزرگ سربلند بیرون بیاید.