1

استان اردبیل سرآمد جهانی در تولید شیرآلات صنعت نفت و گاز است

استاندار اردبیل گفت: در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل مجموعه‌ای صنعتی در حوزه تولید شیرآلات صنعت نفت و گاز فعالیت می‌کند که در جهان فقط چند کشور این تکنولوژی را در اختیار دارند و با تلاش دانشمندان حوزه صنعت، این افتخار ملی در استان اردبیل تولید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در بازدید از واحدهای تولیدی استان اظهار کرد: این مجموعه بسیار مهم و ملی که وابستگی ایران به چند کشور جهان در بخش شیرآلات صنعت نفت و گاز را رفع و از خروج ارز از کشورمان جلوگیری کرده است، مشکل برق‌ و تسهیلات سرمایه در گردش داشت که دستورات لازم جهت رفع این مشکلات صادر شده است.

وی به اختصاص سه‌شنبه‌های هر هفته به بخش تولید استان خبر داد و افزود: روز سه‌شنبه هر هفته در استان به بخش تولید اختصاص یافته است، بازدیدهای میدانی انجام شده و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای حل مشکلات تولیدکنندگان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: رفع مشکل اشتغال در گرو توجه ویژه به صنعت است و در بخش کشاورزی هم باید اقدامات اساسی و کارآمدی در بخش صنایع تبدیلی صورت بگیرد.

وی همچنین در بازدید از مجموعه تولید محصولات لوله پولیکا واقع در شهرک صنعتی دو اردبیل گفت: در این واحد با تکنولوژی نانو و یک مجموعه میوه خشک‌کنی با تکنولوژی فریز در حال فعالیت هستند که این نوع تکنولوژی‌ها فقط در اختیار چند مجموعه در سطح کشور است.

عاملی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌ که مجموعه تولید کاغذ از کربنات استان اردبیل در مراحل اولیه ساخت مجموعه متوقف شده است، اقدامات و حمایت‌های لازم جهت راه‌اندازی حداقل یک واحد از خط تولید این مجموعه در سال‌جاری انجام خواهد شد.