1

فضول باشی و یارانه معیشتی

فضول باشی خیلی خوشحال و سرحال بود. بشکن می زد. از شادی در پوست خود نمی گنجید. کمتر او را در چنین حالتی دیده بودم. با خود گفتم که حتما در زندگی وی اتفاقی بسیارمهم روی داده که وی چنین اظهار شادمانی می کند.
او در حالی که بالا و پایین می پرید گفت: دست‌شان درد نکند، منُت بر سر من نهادند و چراغ زندگی‌ام را روشن نمودند. انرژی مضاعفی به من بخشیدند و از یک واقعیت پرده برداری نمودند و من و اهل خانه را برای آینده امیدوار و امیدوارتر نمودند.
گفتم: چه اتفاقی افتاده که چنین از خود بی خود شده‌ای، عجب سرحالی، باید خداراسپاسگزار باشم که تو را چنین سر حال می بینم. تعریف کن تا ما هم استفاده بکنیم ودر شادی شما شریک بشویم.
گقت: عجب آدم مهمی بوده و خودم خبر نداشته‌ام. من صاحب مال و منال و شوکت بوده‌ام و غافل از این همه دارایی و ثروت. می خواهم رنج سفر را به جان بخرم و بروم و بر دستان مسئولین سازمان هدفمندی یارانه‌ها بوسه بزنم. من در لیست یارانه بگیران قرار نگرفته ام. منی که تا قبل از اعلام نرخ جدید برخی از اقلام، قادر به تهیه آن‌ها نبوده‌ام بی جهت خودم را گول می زدم، حتما دارم و خوب هم دارم و خبر نداشته‌ام، الان در به در به دنبال ثروت خودم می گردم که روزگار خوش بگذرانم و نیازی به یارانه معیشتی و غیر معیشتی نداشته باشم.
گفتم: مظلوم نمایی نکن. حتما اطلاعات اقتصادی و خانوار شما در حدی بوده است که قلم قرمز بر روی نام تو کشیده اند‌. شماها هستید که خون این ملت را می مکید و هیچ وقت سیر نمی شوید. شماها هستید که حق مردم را پایمال می کنید و مدام دوست دارید بر اندوخته‌هایتان بیفزایید، شماها هستید که قیصریه‌ای را به خاطر یک دستمال به آتش می کشید و به محرومان و نیازمندان فکر نمی کنید. حالا که می خواهند یک کار مثبت در راستای بهبود اوضاع اقتصادی مملکت بکنند، تا منافع‌@تان را در خطر می بینید چنین ادا در آورده و سعی می کنید با اجرای نمایشنامه‌های مختلف داشته‌های خود را انکار کرده و جو ایجاد نمایید.
گفت: ول کن بابا، تو هم وقت گیر آوردی، تو چه می گویی، من دارم لذت می برم. در ردیف سرمایه گذاران، ابر بدهکاران بانکی صاحبان ده ها و صدها ملک و املاک قرار گرفته‌ام. این برای من افتخار بزرگی است، کاری به این ندارم که توان خرید یک بطری روغن مایع را ندارم همین که در ردیف پولدارها قرار گرفته و حایز شرایط دریافت وام معیشتی نشده‌ام برای من نعمت بزرگی است. با این که از قدیم گفته اند که با حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود ولی می گویم قطع یارانه، من را در ردیف ثروتمندان قرار داده و این کافی است، شب گرسنه بخوابم مشکلی نیست همین که در رؤیا حساب‌های بانکی‌ام پر، خانه‌های لاکچری‌ام برپا و ویلا های شمال و غرب من دل پسند هستند، بسیار خوشحالم. این عناوین و این سیر در رؤیا، برای من نان سنگک خشخاشی برشته، برنج هاشمی فوق اعلا، گوشت راسته گوسفندی، جوجه کباب زعفرانی، کره حیوانی و …. نخواهدشد ولی لذت عنوان پولداربودن برای من ده‌ها بار بالاتر و بالاتر از سیر کردن شکم می باشد.
گفتم: به همین خیال باش. در هر حال برای درمان اقتصاد بیمار کشور باید از اقدامات دولت حمایت بکنیم، اقداماتی که مورد تأیید اهالی فن می باشد و امیدواریم این جراحی به خوبی انجام بشود و در قطع یارانه‌ها مشکلات خانواده‌ها دقیقا مورد توجه قرار بگیرد