1

عشق فوتبال، مهدی محمدی و حرکت نسنجیده

فوتبال این روزها برای کسانی که در هوای آن تنفس می‌کنند و عنوانی چون بازیکن، کادر فنی، تدارکات و…. را یدک می‌کشند، درآمدزا می باشد.
اینک که فصل نقل‌وانتقالات است فریاد علاقه‌مندان راستین از قراردادهای میلیاردی و غیرمتعارف به آسمان‌ها بلند است. در یک شب و در سایه فعالیت تمام‌عیار واسطه ها و به‌اصطلاح مدیر برنامه‌ها، نرخ بازیکنان تا ۲۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.
با قراردادهای سوال‌برانگیزی که منعقد می‌شود از حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که در دو فصل آینده، کمیته انضباطی فدراسیون بازار پررونقی خواهد داشت.
در اوضاع و احوالی که خیلی‌ها از فوتبال به نان و نوائی رسیده و برای خود امکانات لاکچری دست‌وپا کرده‌اند، هستند عاشقانی که زندگی به پای فوتبال تباه نموده و آبرو گرو گذاشته‌اند. این‌جای کار خیلی زجرآور و دردآور می‌شود، فوتبالی باشی ولی بزرگ‌ترین ضربات را از فوتبال تحمل بکنی، فوتبالی باشی ولی با ضرر و زیان غیرقابل باوری روبه‌رو بشوی، فوتبالی باشی و در دریایی از غم و درد ناشی از فوتبال دست‌وپا بزنی و کسی را یاری گر و پشتیبان نبینی.
در استان‌هایی چون اردبیل که صدای فوتبالش فقط به درد شنیدن از دور می‌خورد از این قبیل عاشقان دربند ناملایمات می‌توان مشاهده کرد. هزینه بکنی و دوندگی نمایی، برای اعتلای فوتبال منطقه بلا بکشی و درنهایت به هر دلیل و علت فوتبالی که بوده باشد بدهی بالا بیاری، سکته نکنی و دنیایت را عوض ننمایی، شاهکار کرده‌ای.
این روزها در فضای مجازی صحبت از شکایت فرد مدعی مدیریت در فوتبال از یک مربی به دلیل برگشت چکی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان از بابت خرید امتیاز لیگ دسته سه است.
در این ارتباط حرف‌وحدیث فراوان بوده و هر دو طرف گویا، هیئت فوتبال و رئیس آن را شاهد بر ماجرا می‌گیرند. ما که در مقام قاضی نیستیم تا در مورد حق بودن یکی از دو طرف به قضاوت بنشینیم، این امر بر عهده دستگاه قضاست، دستگاهی که مورد اعتماد مردم بوده و بدون شک بدون توجه به حاشیه‌ها و احیاناً مانور برخی‌ها، حق را به حق دار می‌دهند و در همه موارد از جمله بحث واگذاری امتیاز با قدرت به حمایت تمام‌قد از حق می‌پردازند.
مهدی محمدی مربی مشکین شهری اگر با مشکلی مواجه شده نه از برای مسائل شخصی، مبلمان خانه و ارتقاء سطح زندگی‌اش بوده بلکه خواسته تیمی از مشگین‌شهر در رقابت‌های لیگ دسته سه حضور پیدا بکند و او نیز در صف مدیران لیگی خودی نشان بدهد.
یادآوری روزهایی که مهدی برای حمایت از برخی‌ها به دیگران حمله می‌کرد و نوشته های برخی ها در تخریب منتقدان را با افتخار و سربلندی در کنار عکس تمام قدش منتشر می‌کرد و طلبکارانه سخن می‌گفت، خارج از لطف نمی‌تواند باشد.
او در جریان مشکلی که الان با آن دست به گریبان است باید رفتارهای سال‌های نه‌چندان دور گذشته‌اش را به یاد آورد و اراده بکند و به معرفی کسانی که احیانا او را وادار به انتشار مطالب سفارشی می‌کردند، اقدام نماید.
به‌هرحال مهدی محمدی‌ها از زحمتکشان فوتبال استان هستند. حق آن‌ها نیست که به‌خاطر فوتبال گرفتار شوند و به‌جای فعالیت در مستطیل سبز، راه دادگاه‌ها را در پیش بگیرند. امیدواریم که مسئولین شهرستان مشگین‌شهر و فوتبالی‌های منطقه اگر محمدی را محق بدانند از او حمایت کنند تا بیشتر از این با مشکلی به نام چک خرید امتیاز لیگ دسته سه سرگردان نشود.