1

مهدی تاج و هوای هندوستان

وقتی مهدی تاج برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرد و با افتخار اعلام بازگشت نمود و هدف از این تصمیم را سروسامان دادن به فوتبال برشمرد موجی از اعتراض و تعجب در جامعه فوتبال کشور به راه افتاد.

قرارداد ویلموتس که بنا به گفته کارشناسان امر، یکی از قراردادهای تأسف‌بار تاریخ ورزش کشور می‌باشد توسط چه کسانی به مردم ایران تحمیل‌شده و خسارت قابل‌توجهی به بیت‌المال وارد کرده‌است؟ بازگشت به صحنه کسانی که در پرونده ویلموتس از متهمین درجه یک به شمار می‌روند با کدام متری قابل‌اندازه‌گیری و سزاوار توجیه می‌باشد..

مبارزه با فساد در فوتبال چگونه تفسیر می‌شود؟ مصداق‌های فساد در فوتبال کدام‌ها هستند؟ مگر می‌توان پذیرفت که مدام شعار مبارزه با فساد سر بدهیم و به‌دنبال آن، عوامل دست‌درازی به بیت‌المال را ترفیع دهیم و برای بازگشت پیروزمندانه به عرصه ورزش فرش قرمز پهن نماییم؟

اگر قرار بر این است که سکان هدایت و مدیریت فوتبال کشور به افراد امتحان پس داده با کارنامه مردودی و مصیبت‌بار سپرده شود تخته کردن درب این ورزش بهتر و بهتر از فعالیت آن می‌تواند باشد.

فوتبالی‌های سراسر کشور در قبال تصمیم تاج و یارانش برای حضور چندین‌باره در فوتبال به‌خوبی عکس‌العمل نشان دادند. در روزهای گذشته در نشریات و فضای مجازی این امر کاملاً قابل احساس و لمس بوده ولی متأسفانه تاکنون مسئولین وزارت ورزش و جوانان از هر گونه اظهارنظر خودداری نموده‌اند.

همین سکوت شایعات چندی را به دنبال داشته‌است. برخی‌ها مدعی شده اند که وزارت ورزش و جوانان برای بازگشت تاج چراغ سبز نشان داده‌است. این ادعا را هیچ عقل سلیم و فرد آگاه به جریانات فوتبال نمی‌تواند بپذیرد و ما نیز امیدواریم که چنین نقل‌قول‌ها بی‌پایه و کذب محض ‌باشد.

قرارداد ویلموتس و ضربه‌هایی که به حیثیت فوتبال و ورزش ایران اسلامی وارد کرده‌است برای همگان روشن و آشکار می‌باشد. اطلاع‌رسانی روند این قرارداد در زمان خود، حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرد ولی برخورد قاطع با عوامل آن تاکنون صورت نگرفته‌است و تا زمانی‌که یقه کسانی که از طریق فوتبال به بیت‌المال خسارت وارد کرده‌اند، گرفته نشود تاج ها این جرئت را بار دیگر به خود می‌دهند تا در فوتبال آفتابی شوند و مطابق میل خود رفتار نمایند.

و درنهایت وقتی عوامل، مهره‌ها و دست‌نشانده های کفاشیان ها تاج ها در فوتبال این مملکت پرسه بزنند و در تصمیم‌گیری‌ها صاحب رأی و نظر باشند باید افرادی چون تاج فیل‌شان هوای هندوستان بکند و برای فوتبال این مملکت نقشه‌ها و برنامه‌های جدیدی طراحی نماید.