1

نیروگاه ۱۸ مگاواتی مشگین‌شهر در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار اردبیل گفت: بزرگترین نیروگاه بخش خصوصی در شهرستان مشگین شهر با ظرفیت ۱۸ مگاوات در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

سید حامد عاملی در مراسم آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن مشگین شهر با تشریح شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: دولت به دنبال این است که بتواند بخشی از بیماری‌های مزمن اقتصادی که سالیان سال است کشورمان با آن مواجه هست را درمان کند و ورود به این مسائل و تلاش برای حل مشکلات اقتصادی ریشه دار، کار بسیار سختی است.

وی گفت: دولت‌ها معمولا وارد این مسائل نمی‌شوند وتلاش می‌کنند هزینه حیثیتی در این زمینه ندهند و ریسک نمی‌کنند ولی به هر حال ما چاره ای جز درمان این مشکلات نداریم.

مقام عالی دولت در استان اردبیل با تاکید بر اینکه خدمت رسانی و تلاش برای حل مسائل مردم را نمی‌توان متوقف کرد، اظهار کرد: مهمترین و اصلی‌ترین مبنایی که می تواند در این شرایط منجر به تداوم خدمت رسانی به مردم شود، این است که با وحدت، همدلی و هم‌افزایی بتوانیم برای مسائل و مشکلاتی که داریم، راه حل پیدا کنیم.

عاملی با تبریک عید غدیر  بر لزوم وحدت و همدلی در استان تاکید کرد و گفت: ما باید حول محور تعالیم بسیار ارزشمند امام بزرگوار در کنار هم قرار بگیریم و با وحدت کارمان را پیش ببریم و اگر این نباشد دود آن حتما در چشم مردم خواهد رفت.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مشگین شهر گفت: مشگین شهر دارای ظرفیت‌های ارزشمندی است اما مشکل اساسی ما در استان این است که به هر دلیل نتوانستیم این ظرفیت‌ها را آن طور که باید و شاید تبدیل به ثروت کنیم و این دغدغه مهمی است که باید از فرصت ایجاد شده برای رفع این مسئله استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهتمام دستگاه‌های اجرایی بر جبران عقب ماندگی‌های تاریخی استان از برنامه‌ریزی‌ها در این خصوص خبر داد و گفت: با کمک و همکاری مسئولین استان به دنبال تحقق برنامه های تدوین شده در استان هستیم.

عاملی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تکمیل زیرساخت‌های استان گفت: پروژه چهارخطه کردن اردبیل- مشگین شهر تا آخر امسال به بهره برداری خواهد رسید وامیدواریم پرونده این معضل اساسی که سالیان سال دغدغه مردم مشگین شهر بود، بسته شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این پروژه از شمال تا جنوب استان باید ادامه می یابد، در خصوص اقدامات زیرساختی بخش آب اظهار کرد: علاوه بر این برای آبرسانی به روستاها و شهرهای استان هم برنامه‌های مهمی داریم که در دست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بزرگترین نیروگاه بخش خصوصی در شهرستان مشگین شهربا ظرفیت ۱۸ مگاوات ظرف حداکثر ۴۵ روز آینده راه‌اندازی شود که در تامین برق منطقه و تثبیت زیرساخت‌های منطقه بسیار تاثیرگذار است.

مقام عالی دولت در استان اردبیل اضافه کرد: همچنین برای اولین بار، استان اردبیل وارد جرگه استان‌هایی می‌شود که در آنها زنجیره معادن فلزی و صنایع مرتبط با حوزه معادن فلزی راه‌اندازی می‌شود که این پروژه هم در شهرستان مشگین شهر آغاز می‌شود.

عاملی با اشاره به سرعت پیشرفت کار بخش مسکن در شهرستان مشگین شهر از اهتمام مسئولان مرتبط در این بخش قدردانی کرد و خواستار همراهی و همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای پیشبرد سریع این پروژه در مشگین شهر شد.

وی با بیان اینکه بر اساس وعده مسئولین مربوطه تا پایان سال جاری بعضی از این واحدها تحویل می‌شود، ابراز امیدواری کرد طی دو سه سال آینده جهش اقتصادی در استان رخ دهد.

استاندار اردبیل در عین حال با تاکید بر اینکه باید توسعه و پیشرفت زمانی محقق خواهد شد که اشتغال مردم تامین شده و درآمد مردم ارتقا یابد، گفت: باید بتوانیم از منابع ملی سهم خوبی برای استان جذب کنیم و بتوانیم ضعفی که به خصوص در بحث درآمد وجود دارد را جبران کنیم.