1

هیئت رئیسه فوتبالی

بالاخره نفهمیدیم که حضرات هیأت‌رئیسه فدراسیون زوار در رفته فوتبال می خواهند چه بلایی بر سر فوتبال درمانده و بیچاره‌ ما بیاورند.

فوتبال ما شده‌است مانند اهداف تیراندازی آموزشی، هر کسی که از راه می‌رسد به سویش تیری پرتاب می‌کند و می‌گذرد. دل به حالش نمی‌سوزاند و برای نجاتش برنامه‌ای نمی‌چیند و چاره‌ای نمی‌اندیشد.

باور کنیم که فوتبال ما را گناهی نیست، تقصیر از آن کسانی است که اداره امور آن را به افراد بدون کارنامه و پیشینه درخشان و روشن سپرده‌اند. با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که وزن مدیریتی و فوتبالی اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون که تصمیم‌گیرنده اصلی برای فوتبال این کشور می‌باشند، چقدر است.

اگر جایگاه‌ها و مسئولیت ها با حساب و کتاب و با اندازه‌گیری‌های قابل‌قبول تقسیم نشود نمی‌توان به آینده امیدوار شد و انتظار تحول در کارها و پیشرفت داشت.

به‌عنوان مثال و با همه احترامی که به شخصیت حقیقی آقایان اصولی و حیدری باید قائل شد اما لازم است پرسیده شود که این دو در کجای فوتبال این کشور قرار دارند و چه کارهای خارق‌العاده و ماندگاری در فوتبال انجام داده‌اند که اینک به تصمیم‌گیرندگان اصلی و شش‌دانگ فوتبال این مملکت تبدیل شده‌اند. وضعیت فوتبال چهارمحال‌وبختیاری و موقعیت تیم‌های آن استان در رقابت‌های مختلف، نشانی از میزان قدرت تأثیرگذاری وی در فوتبال است. امثال حیدری‌ها در هیئت‌رئیسه آمده‌اند تا به فوتبال استان‌ها سروسامان بدهند ولی از قدیم گفته‌اند: “کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی”.

فوتبال استان خراسان‌رضوی هم که حال‌وروز خودش را دارد. از کسانی که در سطح کوچکی برای فوتبال مثمرثمر نبوده‌اند انتظار درمان دردهای تمام‌نشدنی این رشته در سطح کشور را کجای دلمان بگذاریم.

به میرشاد ماجدی هم می‌توان اشاره‌ای کوتاه کرد. او در زمانی‌که سرپرست تیم خونه به خونه بابل بود، ابر و باد و مه و خورشید و فلک را برای صعود به لیگ برتر به خدمت گرفت و درنهایت موفق نشد.

حال این عزیزان دور هم جمع شده‌اند تا برای فوتبال ایران نسخه‌پیچی کنند. نسخه‌ای که پیچیده‌اند حاصلش حال ناخوش این روزهای فوتبال است. ادامه این روش و باری به هر جهت بودن و هر روز ساز جدیدی کوک کردن، تن رنجور این رشته پرطرف‌دار را بیشتر در معرض فنا و نابودی قرار می‌دهد.

حیدری‌ها و اصولی ها اگر بر توانایی های مدیریتی خودآگاهند، بهتر است قبل از برنامه‌ریزی برای فوتبال کشور، فکری به حال فوتبال استان خود بکنند.

آن ها اگر بیل زنان خوبی هستند ابتدا باغچه خودشان را بیل بزنند.