1

معجزه هایی از جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال استان

هیات فوتبال استان اردبیل امسال سنت شکنی کرد و یک روز بعد از پایان مسابقات (تک بازی) جدول رده بندی را اعلام نمود.

جدول اعلام شده، معجزه های متعددی دارد که به مرور به آن ها اشاره خواهد شد.

فن آوران پیشرو

فن آوران تا پایان هفته نهم، سه پیروزی با نتایج ۳بر۲ در مقابل پرسپولیس، ۳بر صفر مقابل آرشین اسپورت و۵بر صفر در مقابل آذردان داشت و از این پیروزی ها ۹ امتیاز کسب کرده بود.

این تیم دو بازی نیمه تمام و بلا تکلیف در مقابل جام جم و کشاورز مغان داشت.

باخت های این تیم در مقابل میعاد مغان ۴بر صفر، نیکان یک بر صفر و آذربایجان با نتیجه ۳بر یک بوده است.

بدون در نظر گرفتن بازی های نیمه تمام از سه پیروزی صاحب ۹امتیاز بوده با ۱۲گل زده و 10 گل خورده وتفاضل گل۲+.

در جدول منتشر شده از سوی هیات فوتبال تعداد بردهای فن آوران ۴و باخت های آن نیز ۴اعلام شده است. به عبارت دیگر از دو بازی نیمه تمام یکی را ۳بر صفر برنده و دیگری را ۳بر صفر بازنده کرده اند.

حال معلوم نیست که جام جم ویا کشاورز مغان، کدام پیروز و کدام مغلوب در نظر گرفته شده است.

کشاورز مغان

کشاورز مغان در پایان هفته نهم دو برد، 2مساوی و ۳باخت داشته است.

این تیم در مقابل میعاد یک بر صفر، آرشین اسپورت یک بر صفر و آذردان ۶بر یک  مغلوب شده ودر برابر پرسپولیس ۴ بر یک و آذربایجان 3بر صفر به پیروزی رسیده و با جام جم ۳بر۳ و نیکان۲بر۲و مساوی شده است، ۱۳ گل زده و ۱۷ گل خورده و تفاضل۴- حاصل تلاش این تیم بوده است.

در جدول هیات فوتبال استان به تعداد باخت هایش  یک باخت اضافه شده است.

این سوال در مورد کشاورز با توجه به جدول هیات فوتبال قابل طرح است که آیا کشاورز در مقابل فن آوران مغلوب اعلام شده است؟

جام‌جم بیله‌سوار

جام‌جم اگر تکلیفش از بابت اعتراض به بازی با آذربایجان مشگین‌شهر و بازی نیمه‌تمام با فناوران نوین به‌موقع اعلام می‌شد می‌توانست در قامت یک مدعی جدی قهرمانی ظاهر بشود ولی وقتی تشکیل کمیته انضباطی تا آخرین روز مسابقات به طول انجامید بلاتکلیفی و دور شدن از صدر جدول، تأثیر منفی بر روند این تیم گذاشت تا جایی‌که در آخرین روز هم در مقابل پرسپولیس با یک گل شکست را پذیرا شد.

جام‌جم تا آخرین روز رقابت‌ها ۳ پیروزی در کارنامه خود داشت ۶ بر ۰ در برابر نیکان، 5 ‌بر ۱ در برابر آرشین اسپور و 3 ‌بر صفردر مقابل آذردان، تنها باخت این تیم در مقابل آذربایجان مشگین‌شهر با نتیجه 5 ‌بر ۲ بود. در برابر میعاد صفر بر صفر و کشاورز مغان نیز  3‌بر ۳ به تساوی دست‌یافته بود.

جام‌جم با ۱۱ امتیاز در حالی به هفته نهم قدم گذاشت که اعتراض این تیم به آذربایجان برای استفاده از بازیکن غیرمجاز و بازی نیمه‌تمام با آذردان از سوی هیئت فوتبال استان تعیین تکلیف نشده  و به‌طور رسمی جهت اطلاع افکار عمومی منتشر نشده بود.

جام‌جم در دیدار پایانی در شهر نمین ۱ بر صفر به پرسپولیس باخت و ۱۱ امتیازی باقی ماند.

در جدول اعلام‌شده، جام‌جم با ۴ برد و ۲ مساوی و ۲ باخت 14 امتیازی و در مکان دوم قرار گرفته‌است.

با توجه به مطالب بخش اول در مورد بازی نیمه‌تمام فن آوران و کشاورز مغان می‌توان دریافت که جام‌جم در مقابل فناوران پیروز در نظر گرفته‌شده و مجموع امتیازهای آن به ۱۴ رسیده است.

آیا اعتراض تیم جام‌جم به بازیکن تیم آذربایجان مورد قبول واقع نشده‌است؟ جدول رده‌بندی حکم می‌کند که اعتراض جام‌جم رد شده‌است چه  اگر اعتراض آن تیم از سوی هیئت فوتبال تأیید می‌شد باید مجموع امتیازات آن به ۱۷ می‌رسید.

آذربایجان مشگین‌شهر

وضعیت جدول در آخرین روز تا به آن حد مبهم و گنگ بود که بعد از پایان هفته نهم در فضای مجازی و در برخی از گروه‌ها و کانال‌ها، آذربایجان را تیم دوم جدول رده‌بندی اعلام کردند. این تیم با توجه به جدول رده‌بندی هیئت فوتبال در رده پنجم قرار دارد با ۱۱ امتیاز.

همین جایگاه آذربایجان در جدول نشان می‌دهد که اعتراض جام‌جم در مورد این تیم مورد قبول قرار نگرفته‌است چراکه سه برد این تیم با نتایج 5‌بر ۲ و ۳ بر1 و 3 ‌بر ۲ به‌ترتیب در مقابل جام‌جم، فن آوران نوین و آذردان اردبیل به‌دست‌آمده است.

می‌توان نتیجه گرفت که:

بازی نیمه‌تمام فناوران پیشرو و کشاورز مغان 3 بر صفر به نفع فن آوران در جدول منظور شده‌است.

بازی نیمه‌تمام فناوران پیشرو و جام‌جم بیله‌سوار 3‌بر صفر به نفع جام‌جم در جدول منظور شده‌است

اعتراض تیم جام جم به آذربایجان مورد قبول واقع نشده و پیروزی آذربایجان بر جام جم تأیید شده است.