1

رکوردی استثنایی و به یادماندنی؛ فوتبال جام حذفی استان باسه تیم

هیئت فوتبال استان از برگزاری رقابت های حذفی باشگاه های استان خبر داد.

فوتبال برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت، چاره‌ای جز اهمیت دادن به رقابت ها و  درگیر بودن تیم ها با مسابقات در طول سال، نداشته و ندارد‌.

وقتی خبرهای مربوط به شروع مسابقات مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود خوشحالی و امیدوار شدن به آینده فوتبال افزایش پیدا می کند ولی کم و کیف رقابت ها و تعداد تیم های حاضر در آن در کمترین زمان ممکن، یأس را جایگزین امید می کند.

بارها یاد آوری شده است که لیگ را باید جدی گرفت و در بالا بردن کیفیت آن تلاش نمود. گفته ایم که رعایت حداقل استانداردها می تواند در به جوش آوردن دیگ لیگ موثر واقع شود.

گفته ایم که اجازه نباید داد تا لیگ به دکان دو نبشی تبدیل شود و عده‌ای معدود و شناخته شده در کنار آن  فقط به فکر  منفعت و نام و نان خویش باشند.

همه بر این اعتقاد هستند که اگر می خواهیم به فوتبال کمک کنیم و آن را در مسیر بایسته و پیشرفت قرار بدهیم باید لوازم و ابزار آن را فراهم بکنیم.

باید پذیرفت آن هایی که به لحاظ فنی و اخلاقی می توانند به فوتبال ما خدمت کنند امروز در کنار گود هستند.  به جای فراهم کردن  زمینه جولان برای افراد بله قربان گو باید منت کسانی را کشید که می توانند به مدد فوتبال بیایند و برای ده ها درد آن نسخه شفابخش بچینند.

وقتی آغاز فوتبال جام حذفی باشگاه ها به طور رسمی از سوی هیئت فوتبال استان اعلام شد به خبرهای مربوط به آن و به خصوص قرعه‌کشی و آشنایی با تیم های حاضر راغب تر شدیم.

هیئت فوتبال برای دور اول رقابت‌ها برنامه دو بازی را اعلام کرد. بگذریم از اینکه متاسفانه در برنامه منتشر شده برنامه جام حذفی تحت عنوان هفته اول قید شده بود. حتماً دوستان مستحضر هستند که در جام حذفی، هفته اول و دوم جایی ندارد و باید به جای آن از دور اول و دوم استفاده شود. فوتبال اردبیل برای خود عالمی دارد و از این قبیل کارها به دلیل خاص بودن تشکیلات آن نباید تعجب کرد.

وقتی مسئولین تیم میعاد مغان حضور در فینال جام حذفی را با خوشحالی هرچه تمام در فضای مجازی اطلاع رسانی کردند این سؤال پیش آمد که این چه جام حذفی است که شروع نشده یک پای فینال آن مشخص شده است.

قرعه کشی جام حذفی با آن حجم تبلیغ و فخر فروشی با چهار تیم انجام گرفته و مسابقات شروع نشده یکی از تیم ها انصراف داده و در نهایت جام حذفی استانی که مسئولین فوتبال آن، دم از توسعه پایدار و پیشرفت همه جانبه می زنند با سه تیم برگزار می شود.

عظمت مسابقات حذفی اردبیل موقعی به اثبات می رسد که بفهمیم تیمی بدون انجام یک بازی فینالیست شده و برای قهرمانی نیز تدارک وسیعی دیده اند تا نورافشانی در حد لالیگا انجام پذیرد و بساط باشکوه خوشحالی و فریادهای گوش خراش گسترده شده و دریایی از تبریک ها در فضای مجازی روان گردد و بزرگنمایی ها و فخرفروشی ها از رونق خاصی برخوردار شود.

از قدیم گفته اند: «تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل». فوتبالی که ادعای سروری و اولی در سطح کشور دارد جام حذفی اش با شرکت ۳ تیم برگزار می‌شود.  ای کاش  حضرات ماجدی و حیدری که در جریان سفر به اردبیل جز به حرف خود و دوستانشان به حرف دیگری توجه نکردند حداقل این بار لب به سخن باز کنند و از فواید و عواقب مطلوب و یکه تازی فوتبال اردبیل بگویند و چگونگی حضور سه تیم در جام حذفی و نشانه‌های این امر در بزرگی و پیشرفت فوتبال منطقه را بازگو کرده و از نظرات کارشناسی خود دوستداران فوتبال اردبیل را مستفیض فرمایند.

به نظر می رسد حضور سه تیم در رقابت‌های حذفی فوتبال یک استان و فینالیست شدن یک تیم بدون انجام بازی رکوردی است که در سایه تلاش دوستان و مسئولین ورزش و فوتبال نصیب استان شده و مسئولین باید همت کنند تا بتوانند آن را در کتاب گینس ثبت نمایند. انشاالله.