1

انتظار ورزشی ها از محمود صفری؛ احداث مجموعه ورزشی در محل کشتارگاه قدیمی

امروز هر ورزشکار و علاقه مند به ورزش وقتی از منطقه زرناس عبور می کند با مشاهده مجموعه ورزشی یادگار حضرت امام(ره) از اکبر نیکزاد، شهرداری که در دوران مسئولیتش به احداث آن اقدام کرد به نیکی یاد می کنند. و امیدواریم که با حمایت شورای شهر و همت شهردار اردبیل، ساماندهی زمین شهرداری در محل کشتارگاه سابق و تبدیل آن به یک مجموعه ورزشی با زمین چمن استاندارد عملی شود تا شورای ششم و مجموعه شهرداری و محمود صفری شهردار دوست‌داشتنی و پاک دست، یادگاری بزرگ و فراموش نشدنی برای ورزش اردبیل و فوتبال باقی بماند.

این زمین برای فوتبالی های استان خاطره انگیز و شناخته شده است. در اوایل دهه هشتاد یک زمین خاکی و یک زمین چمن طبیعی در آن محل احداث شده بود که در تمرینات تیم شهرداری مورد استفاده قرار می گرفت.

با گذشت اندک زمان، اطراف زمین چمن به تسخیر ماشین آلات فرسوده درآمد و موجودیت هر دو زمین به خطر افتاد.

در اوایل  دهه ۸۰ که شهرداری برای تمرین تیم های فوتبال باشگاه این دو  زمین فوتبال را آماده کرده بود، هواداران شهرداری و دوستداران فوتبال امیدوار بودند که شهرداری به مرور این بخش را به مجموعه قابل استفاده و آبرومند تبدیل بکند.

متاسفانه در اوایل سال ۱۳۸۶ زمین خاکی در سایه بی توجهی مسئولین وقت در اختیار سازمان همیاری شهرداری ها و بازیافت ماشین آلات قرار گرفت و این کار مقدمه‌ای برای برچیده شدن بساط زمین چمن و پیشروی آشکار خودروهای فرسوده برای تسخیر و از بین بردن زمین های فوتبال گردید.

در تیر ماه ۱۳۸۶ نگارنده این سطور مطلبی با عنوان« زمین فوتبال شهرداری اردبیل در تسخیر ماشین آلات فرسوده» منتشر کرد.

در بخشی از این مطلب آمده بود: «به هیچ وجه قصد کوبیدن کسانی که دستور واگذاری زمین های فوتبال شهرداری به بازیافت ماشین آلات را صادر کردند، نداریم اما می‌گوییم این زمین ها برای جوانان فوتبالیست عضو باشگاه شهرداری که از نان شب هم ضروری تر بوده به چه علتی که برای آماده سازی آن ها به حد کافی هزینه شده بود اینگونه رفتار کردند؟ در همان زمین خاکی نیز که برای چمن کاری، عملیات زیرسازی انجام پذیرفته بود چگونه آن هایی که موافقت نمودند تا این میادین به جای ورزش و فوتبال به بازیافت ماشین آلات اختصاص یابد عمل خود را چگونه توجیه می کنند».

«مسئولی که به ورزش اهمیت ندهد و ورزش را یکی از نیازهای اساسی جوانان و آینده‌سازان این مملکت نداند مسلما بلایی بر سر زمین ها و اماکن ورزشی گ می آورد که نمونه آن را در میادین اختصاصی فوتبال شهرداری شاهد می باشیم».

حال می گویند شورای شهر برای احیای این زمین ورزشی در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبار مناسبی پیش‌بینی کرده است و امید می‌رود شهردار جهادی اردبیل سر و سامان دادن به این زمین و احداث یک مجموعه ورزشی در آن را در دستور کار خود قرار بدهد.

اگر حاج محمود صفری برای به سامان رسیدن این فضا و آماده سازی زمین های تمرینی و زمین استاندارد آن اقدام کند می تواند نام خود و مجموعه تحت مدیریت اش را به عنوان مجموعه دوستدار و حامی ورزش و فوتبال در تاریخ این منطقه به ثبت برساند. انشاالله