1

فضول باشی و کلاس پیش داوری فوتبال

هرچقدر که می خواهم از فضای فوتبال استان به دور باشم و به کار خود برسم و عطای آن را به لقایش ببخشم، اجازه نمی‌دهند.

آمارهای سوال‌برانگیز، اقدامات شبهه آمیز، اظهارنظرهای بی‌پایه، بزرگنمایی های شرم آور و به طور کلی برخی از اقدامات نه چندان سازگار با مرام و اهداف ورزش، انسان را وادار به عکس العمل می کند.

باید از این فوتبالی های دو آتشه با پیشینه درخشان در مدیریت فوتبال که الان برای فوتبال اردبیل برنامه می ریزند و ریاست می کنند و بر صندلی آن تکه می زنند، بخواهیم که زیاد به دنبال حاشیه ها و بزرگنمایی ها نروند و با همین وضع موجود که حاصلی از سال ها توان و قدرت مدیریت و توانایی اجرایی آن ها و دوستانشان می باشد اجازه بدهند با فوتبال اردبیل و وضعیت آن کنار بیاییم.

همه می دانیم با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود. مثلا نیستی که مسابقات یک رده اش که در سطح استان با حضور ۴ تیم برگزار می گردد نمی تواند برترین در کشور باشد و یا تیمی که در سال فقط سه بازی استانی انجام بدهد قادر به درخشش در رقابت های منطقه ای و کشوری نخواهد بود.

خدا پدر و مادرتان را بیامرزد و برای شما بهترین روزها و ایام را در مدیریت فوتبال رقم بزند، مخاطب را نفهم قلمداد ننمایید و بدانید که اکثر فوتبالی ها در استان اردبیل بیشتر از شماها به قواعد و اصول حاکم بر آن آگاه هستند. اگر همین بحث را با تمام وجود قبول کنیم، نمی‌توانیم برای بزرگنمایی و بازی با اعداد و ارقام و کلمات بپردازیم.

گفتم: فضول باشی توپخانه پری داری، حتما اتفاق جدیدی رخ داده که چنین به جوش آمده ای. آمار سازی فقط در فوتبال و ورزش که نیست به یک کار معمولی تبدیل شده و به آن عادت کرده ایم. باور کن اگر برای بریدن از فوتبال فکر کرده ای کار خوبی است، عملی اش بکن. برو بچسب به دیگر مواردی که در جامعه وجود دارد.

گفت: حالا تو هم برای نصیحت کردن فرصت پیدا نکن. اگر بتوانیم تا پایان سال دست فحاشان و قلدرماب ها را از فوتبال کوتاه کنیم در حقیقت بهترین و بالاترین خدمت را به آن انجام می دهیم. وقتی هتاکان و عاملان ایجاد اختلاف و چنددستگی در فوتبال شهرستان ها هر روز مورد توجه قرار گرفته و اراده‌ای برای برخورد قاطع و طرد آن ها از فوتبال دیده نشود باید هم هر روز در انتظار هتاکی و عربده کشی باشیم. به خدا فوتبال حق اش این نیست که در آن باجگیران یکه تازی بکنند.

گفتم: اعصاب خود را بی خود به هم نریز. تا فرصت طلبان نان به نرخ روز و عاشقان دیده شدن و پهلوان پنبه ها و طبل های تو خالی در ورزش و فوتبال کشور هستند شرایط نمی تواند بهتر از این باشد،پس تکلیف خودت را با خودت روشن کن.

گفت: گوش کن. به یک مورد اشاره کنم و به دنبال کار خودم بروم. مسئول کمبته داوران فوتبال استان مصاحبه کرده و با افتخار تمام از پیشرفت فوق العاده داوری استان سخن گفته و از دعوت ۹ داور اردبیلی برای حضور در کلاس پیش داوری فوتبال کشور خبر داده است. دعوت به کلاس پیش داوری یک روی سکه و قرار گرفتن در لیست نهایی قضاوت روی دیگر سکه است.

وی که مدعی است ۴ داور در کلاس پیش داوری لیگ برتر حضور داشته بفرمایند که چند نفر از آن ها در لیست نهایی قرار گرفته‌اند. بازی با اعداد و بزرگنمایی در سایه برخی از خبرها هیچ دردی از درد های فوتبال اردبیل را حل نخواهد کرد. همچنین منتظر می مانیم تا مسئول محترم در پایان کلاس پیش داوری لیگ یک و اعلام لیست نهایی اطلاع‌رسانی بکند که چند نفر از ۵داور دعوت شده در لیگ یک قضاوت می کنند.

گفتم: فضول باشی،مواظب خودت باش. این روزها بازار کسانی که می‌توانند در ورزش هارت و پورت بکنند، افزایش یافته است. مسئولین گویا نمی‌خواهند مشکلات و مصائب ورزش را ببینند و برای درمانش اقدام بکنند. خودت را بی خود درگیر قصه های تکراری پیش پا افتاده نکن. برو و فکر نان باش که خربزه آب است.