1

پیشکسوتان،برکت ورزش

در اوضاع و احوال فعلی و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، هر فرد علاقه‌مندی که یک ریال برای ورزش هزینه کند باید دستش را بوسید و به نیکی از او یاد کرد.

اما ورزش و برخی از رشته‌ها برای خودش حساب و کتاب و اصول و فنون دارد. حامی مالی در ورزش اگر علاقه‌مند به رشته‌های ورزشی و مایل به هزینه در آن باشد، ابتدا باید چارچوب ورزش را بپذیرد و بر روابط حاکم بر آن آشنا باشد تا اولاً در ادامه راه به مشکلی برخورد نکند و ثانیا با اقدامات مثبت و ماندگار، نام و یادش را در تاریخ ورزش به ثبت برساند و در دل دوستداران برای خود جایگاه ویژه‌ای تعریف نماید.

این که کسی هزینه کند و برای حمایت از ورزش گام بردارد ولی به هر ترتیبی که بخواهد، سخن بگوید و برای استخوان خرد کرده ها عنوان بتراشد و برخلاف عرف، حرف بزند، برای بزرگان ورزش قابل قبول نمی تواند باشد.

پیشکسوتان وجودشان برای ورزش نعمت، نفس‌شان برکت،  بودنشان قدرت، مظهر رشادت، دوستدار وحدت،  تبلور غیرت و دریای معرفت هستند. اگر کسی سند کل جهان به نامش باشد ولی راه و روش برخورد با پیشکسوت را نداند و رسم تنفس در عرصه ورزش را متوجه نگردد حمایت‌اش از ورزش چندان کارساز و گیرا نخواهد بود.