1

انتظار جوانان منطقه، تکمیل پروژه ورزشی شهرک ولی عصر(عج)

سفر وزیر ورزش و جوانان و بازدید وی از اماکن و فضاهای ورزشی و تخصیص اعتبار مناسب برای بهسازی آن‌ها بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، مهر تأیید زد.‌

تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمامی که دچار مرور زمان شده‌اند در برخی از مناطق به یک مطالبه اصلی تبدیل شده اند.

احداث یک مجموعه ورزشی به قصد خدمت‌رسانی به ساکنین منطقه انجام می‌ شود ولی زمانی‌که بهره‌برداری از آن براساس برنامه پیش‌بینی‌شده، انجام نمی‌شود مشکلات زیادی را موجب می‌گردد که مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین آن‌ها، نارضایی اجتماعی ناشی از عدم تعهد به وعده ها می‌باشد.

وقتی پروژه نیمه تمامی به امان خدا رها می‌شود ادامه عملیات احداث آن علاوه‌بر این‌که با افزایش هزینه‌ها و بالا رفتن منابع مالی مورد نیاز مواجه می‌شود، مصالح به‌کاررفته در آن نیز به سمت مستهلک شدن می‌روند و مشکلی دیگر بر مشکلات موجود می‌افزایند.

پروژه‌های نیمه‌تمام و وضعیت آن‌ها در سطح کشور با شروع به کار دولت سیزدهم، مورد توجه قرار گرفت و بحثی به نام نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مطرح گردید. ورزش دوستان اردبیلی انتظار دارند که مسئولین مربوطه در کنار توجه به بهسازی اماکن ورزشی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و به سامان رسیدن آن‌ها را یک دغدغه اصلی  بدانند و در جذب اعتبارات مورد نیاز دوندگی بکنند و به منابع مالی کم قانع نشوند.

از این‌که در جریان سفر وزیر، کلنگ‌زنی نمایشی انجام نشد و نیروها بر بهسازی و احیای اماکن ورزشی متمرکز گردید جای خوشحالی است ولی این شادی‌ها و رضایتمندی‌ها موقعی تکمیل می‌شود که پروژه‌های نیمه‌تمام نیز جانی دوباره بگیرند و برای احیای سرمایه‌های بر زمین مانده تصمیم لازم اتخاذ نمایند.

پروژه نیمه تمامی که در جریان سفر وزیر مورد توجه قرار نگرفت مجموعه ورزشی شهرک ولیعصر(عج) اردبیل بود.

عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۲ به قصد احداث پیست اسکی روباز آغاز گردید ولی به دلیل موقعیت خاص از نظر تحت پوشش قرار دادن جمعیت کثیر ساکن در شهرک‌های منطقه و چشم‌انداز زیبای آن به مجموعه ورزشی و گردشگری شورابیل در سال ۹۷ سرپوشیده شدن مجموعه مورد تصویب قرار گرفت.

در مقاطعی این پروژه مورد بازدید مسئولین ورزش از جمله فدراسیون اسکیت قرار گرفت و مقرر گردید که در صورت آماده شدن مجموعه، اردبیل به‌ مرکز این ورزش در شمال غرب کشور تبدیل شود.

برابر پیش‌بینی‌های انجام گرفته قرار است سقف مجموعه به‌صورت سازه فلزی باشد و مجموعه‌ای ۸ هزار مترمربعی در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

مجموعه ورزشی شهرک ولی عصر(عج) می‌تواند ساکنین مناطقی چون شهرک‌های ۵ آذر، کوثر، رضوی، نیروی انتظامی، نادری، محله‌ی شام اسبی و دیگر شهرک‌های هم‌جوار را با جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار نفر تحت پوشش قرار بدهد.

روایت می‌کنند که مجموعه در حال حاضر با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی مواجه است و تکمیل آن به‌طور تقریبی به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

نباید اجازه داد مجموعه‌ای که از پیشرفت ۳۰ درصدی برخوردار می‌باشد به مخروبه‌ای تبدیل گردد و به‌جای این‌که محلی برای پرورش استعدادها و افتخارآفرینی‌ها باشد به مکانی برای جولان دادن افراد فاسد تغییر یابد.

پروژه‌های نیمه‌تمام یک مشکل دیگری نیز دارند، وقتی مردم با آن‌ها مواجه می‌شوند، وعده مسئولین و این‌که قرار بوده پروژه‌ها مشکلی را حل بکنند، به یاد می‌آورند و وقتی می‌بینند علاوه‌بر آن‌که مشکلی حل‌نشده بر مشکلاتشان نیز افزوده گردیده با دلسردی منجر به بی‌اعتمادی به وعده مسئولین مواجه روبرو می شوند.

انتظار می‌رود مسئولین استان، نمایندگان مردم و دست‌اندرکاران ورزش، تکمیل مجموعه ورزشی شهرک ولی عصر(عج) را در اولویت برنامه‌های خود قرار بدهند و با تخصیص اعتبار مناسب در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضمن پاسخ‌گویی به یکی از خواسته‌های مردم منطقه، عملیات اجرایی آن را آغاز بکنند. ان‌شاءالله.