1

آغاز ساخت ۱۸ واحد ویلایی طرح نهضت ملی در شهرستان گرمی

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از آغاز عملیات ساخت ۱۸ واحد تک واحدی ویلایی در قالب گروه ساخت طرح نهضت ملی در شهرستان گرمی خبر داد.

محمد زارع حسین‌زاده در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهر گرمی اظهار کرد: کل متقاضیان ثبت نام کننده در سامانه نهضت ملی مسکن در شهر گرمی ۲هزار و ۱۰ نفر بوده که از این تعداد ۱۶۴ نفر تائید نهایی شده است.

وی افزود: از متقاضیان تائید شده ۳۱ نفر اقدام به واریز وجه نموده و برای ۲۱ واحد به صورت ویلایی تک واحدی در قالب گروه ساخت تخصیص پروژه شده و منجر به قرارداد گردیده است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه در قالب ساخت واحدهای تک واحدی ویلایی در قالب گروه ساخت که در شهر گرمی بعنوان اولین شهرستان زمین مورد نیاز بصورت رایگان در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار گرفته است، گفت : ۲۱ واحد تک واحدی شامل ۱۸ واحد در شهرک ولیععصر در قالب قطعات تفکیکی ۲۰۰ متری تک واحدی و ۳ واحد در شهرک ایران خودرو به صورت قطعات تفکیلی ۴ واحدی می باشد.

حسین زاده به تامین زمین ۲هزار و ۳۷۰ واحد در شهر گرمی اشاره کرد و گفت: در شهرک ولیعصر با مساحت تقریبی ۵.۸ هکتار با قابلیت احداث تا ۴۰۰ واحد بصورت ویلایی و در شهرک ایران خودرو با مساحت تقریبی ۵ هکتار با قابلیت احداث ۱۲۰۰ واحد در قالب قطعات ۴ واحد تامین زمین شده است .

به دستور وزیر راه و شهرسازی در ۹۰۰ شهر کشور زمین‌های ۲۰۰ الی ۲۵۰ متری به همراه تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود که طی یک سال و نیم خانه‌هایی به صورت ویلایی احداث شود

به گزارش ایرنا رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی درباره وعده ساخت خانه‌های ویلایی ذیل طرح نهضت ملی مسکن گفت: از مدت‌ها پیش تصمیم گرفتیم در شهرهایی که کمبود زمین نداریم، زمین برای ساخت مسکن ویلایی، زمین واگذار کنیم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی زمین برای بیش از ۱۴۰ هزار تک واحدی ویلایی واگذار شده است که قطعات آن بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ مترمربع است. در صورتی که متقاضی شرایط مالی ساخت نداشته باشد، توسط وزارت راه و شهرسازی ساخته خواهد شد.