1

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری اردبیل: ترویج مطالعه راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: با اهمیت دهی به امر مطالعه می‌توان از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

رضوان باقلاچی در بیست و چهارمین دوره ملی دانش‌افزایی در اردبیل اظهار کرد: هرقدر در جامعه به کتاب و مطالعه اهمیت بدهیم آسیب‌های اجتماعی به‌طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

وی افزود: حلقه‌ای که بین زوجین در زمان عقد رد و بدل می‌شود به‌عنوان یک تفاهم‌نامه‌ای هست که باید زوجین و جوانان ما به ان اهمیت بدهند ، ما در زندگی باید دنبال این باشیم که حلقه‌های مفقوده در زندگی را پیدا کرده و با ربط دادن آنها و قرار دادن در کنار هم مشکلات را مرتفع کنیم.

وی در خصوص مسئولیت‌پذیری زوجین نسبت به هم در زندگی اضافه کرد: مسئولیت‌پذیری از جمله ارزش‌هایی است که جزو معیارهای اساسی یک ازدواج موفق محسوب می‌شود، زوج‌های مسئولیت‌پذیر و وظیفه‌شناس به علت پاسخگو بودن قابل اعتمادتر هستند، بر عهده گرفتن مسئولیت‌های مختلف در زندگی زناشویی، زوج‌ها را جهت پذیرش هر چه بیشتر مشکلات و مسائل آماده‌تر می‌کند.

باقلاچی همچنین تصریح کرد: کیفیت زندگی زوجی بر اساس دو مؤلفه بررسی می‌شود، زمانی که می‌خواهیم از کیفیت رابطه زوجی و اندازه آن آگاه شویم باید دو مؤلفه رضایت از زندگی زوجی و مؤلفه پایداری آن را در نظر بگیریم، بر اساس این دو مؤلفه چهار حالت متصور می‌شود. حالت اول در زندگی زوجی رضایت است اما زندگی پایدار نیست، حالت دوم زندگی مشترک پایدار است اما رضایت در آن نیست، حالت سوم در زندگی مشترک رضایت و پایداری وجود ندارد و حالت چهارم زندگی مشترک سرشار از رضایت بوده و در دراز مدت به طور کامل پایدار خواهد بود.