1

واگذاری ظرفیت‌های آبی استان اردبیل به بخش خصوصی

پمعاون هماهنگی امور اقتصاد استاندار اردبیل گفت: ظرفیت‌های آبی این استان با هدف رونق تولید و اشتغال به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

یاسر عبداللهی عابد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی حوزه آب اردبیل با بیان اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم در بخش اقتصادی است افزود: تسهیل شرایط برای جذب سرمایه‌گذار و حل مشکلات فعالان اقتصادی دو مولفه‌ مهمی می‌باشد که باید مدنظر دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها قرار بگیرد.

وی از برطرف شدن مشکلات فعالان اقتصادی بخش آب استان به‌صورت ویژه و عملیاتی‌تر خبر داد و گفت: آماده حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان در زمینه‌های مختلف هستیم.

عبداللهی ظرفیت‌های آبی استان اردبیل در بخش گردشگری و صنعت را مهم دانست و افزود: گردشگری حوزه آب و وجود شهرک صنعتی تخصصی آب در استان دو موضوع اساسی است که می‌تواند زمینه‌ساز رشد اقتصادی باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردییل ادامه داد: مدیران با اجرای قوانین و مقررات به دنبال حمایت از بخش خصوصی باشند و نباید با سخت‌گیری بی‌مورد شرایط را برای فعالیت اقتصادی سخت کنند.

عبداللهی اظهار کرد: این جلسه در راستای حمایت از فعالان اقتصادی بخش آب و حل مشکلات آنها جهت اجرایی کردن مصوبات ستاد تسهیل برگزار شده است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

علی حیدری اناری ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل هم در این جلسه گفت: حمایت از سرمایه‌گذار و فعالان اقتصادی در بخش آب یکی از موضوعاتی است که در برنامه عملیاتی و اهداف کلان شرکت آورده شده است.

وی افزود: کاهش تصدی‌گری و واگذاری ظرفیت‌های آبی و خدمات به بخش خصوصی، کاهش مدت زمان پاسخگویی به درخواست‌ها و استعلام به ۴۸ ساعت از سیاست‌هایی که طی یک‌سال گذشته در این شرکت عملیاتی شده است.

حیدری اناری ادامه داد: آماده انجام هرگونه همکاری لازم در چهارچوب قانون به منظور حمایت از بخش خصوصی هستیم.