1

پرداخت ۲۵۲میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۶ در استان اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: تاکنون ۲۵۲میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی و خوداشتغالی بند ب تبصره ۱۶ از سهم ابلاغی کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت در استان اردبیل پرداخت شده است.

یاسر عبداللهی عابد در حاشیه نشست توجیهی پرداخت تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ که به صورت ویدئوکنفرانس با وزارت کشور برگزار شد، گفت: در سال‌جاری مبلغ ۴۳۰میلیارد تومان از این تسهیلات برای کمیته امداد، ۱۳۹میلیارد تومان برای بهزیستی و یک‌هزار و ۶۱۶میلیارد تومان برای دستگاه‌های حمایتی نظیر بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی، صندوق شکوفایی و نوآوری، پارک علم‌وفناوری و سایر دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۵۲میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی و خوداشتغالی بند ب تبصره ۱۶ از سهم ابلاغی کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت در استان اردبیل پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در ادامه اظهار کرد: از این تسهیلات باید در راستای ایجاد اشتغال هدف‌گذاری‌شده استان اردبیل استفاده شود و کلیه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل نیز رسته‌های اشتغال‌زا را در خوداشتغالی و کارفرمایی در اولویت قرار دهند.

عبداللهی عابد بیان کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی و خوداشتغالی بند ب تبصره ۱۶ دارای شرایط بازپرداختی مناسبی برای ایجاد اشتغال است.

گفتنی است؛ در این نشست ویدئوکنفرانسی استان‌ها با وزارت کشور، روند پرداخت این تسهیلات بررسی و هماهنگی‌های لازم با بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در راستای سرعت‌بخشی به پرداخت این تسهیلات و تسریع در اجرای طرح اشتغال‌زایی و خوداشتغالی بررسی و راهکارهای لازم برای رفع موانع و محدودیت‌ها اتخاذ شد.