1

۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان اردبیل اخذ شد

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از اخذ ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا یوسف عباس‌پور در آیین گشایش بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای فناوری و فن بازار استان اردبیل گفت: بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای فناوری و فن بازار استان اردبیل نقطه عطفی برای نمایش توان و ظرفیت پژوهشگران و فناوران و فرصت مغتنمی برای جوانان نخبه است تا بتوانند دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را به نمایش گذاشته و سرمایه‌گذاران و صنعتگران هم بتوانند نیازهای فناورانه خود را از این طریق تامین کنند.

وی با اشاره به حمایت‌های پارک علم و فناوری از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مراکز رشد و پارک علم و فناوری و اختصاص تسهیلات به آنها افزود: طی سفر اخیر مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی به استان اردبیل، ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به صورت قطعی برای شرکت‌های دانش‌بنیان اخذ شد که امیدواریم میزان این تسهیلات به ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی هم در این مراسم با تشریح برنامه‌های هفته پژوهش در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بیش از ۱۲۰ کارگاه، بازدیدهای علمی، دیدار با نخبگان، زنگ پژوهش در مدارس، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان برای هفته جاری در دانشگاه محقق اردبیلی پیش‌بینی شده است.

اسماعیل چمنی با تاکید بر لزوم توجه به محورهای مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به جهاد عملی را برای تحقق این محورها بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: انتظار می رود با توجه بیش از پیش به جهاد علمی جایگاه علمی کشور در منطقه و جهان ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر جزو ۱۶ کشور برتر در حوزه علمی است، یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلول‌های بنیادی و فناوری‌های هسته‌ای حرفهای زیادی برای گفتن دارد و باید با تلاش و ابتکار در حوزه علم و فناوری زمینه سربلندی ایران اسلامی بیش از پیش فراهم شود.

بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل ۱۳ تا ۱۶ آذر در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی دایر است.