1

پیکرهای ۱۰ شهید گمنام جنگ تحمیلی در اردبیل تشییع شد

 همزمان با سالروز شهادت جانسوز دخت نبی مکرم اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س)، پیکرهای پاک و مطهر ۱۰ شهید گمنام با حضور باشکوه مردم مومن و انقلابی اردبیل تشییع شد.

 سوگواران فاطمی به امامت آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل بر پیکرهای این شهیدان گرانقدر نماز خواندند و پس از آن با برگزاری مراسم تشریفات توسط نیروهای مسلح حاضر به این شهیدان گرانقدر ادای احترام شد.

در ادامه این مراسم پیکرهای این شهدای جنگ تحمیلی بر روی دستان هزاران نفر از سوگواران فاطمی شهر اردبیل از محل مصلی این شهر تا میدان شریعتی تشییع شد.

پیکر مطهر این شهیدان در شهرستان اردبیل در محوطه سپاه حضرت عباس(ع)، ستاد فرماندهی فراجا، تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) ، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه علمیه خواهران به خاک سپرده شد.

همچنین پیکر مطهر چهار شهید گمنام دیگر طی آیینی با حضور گسترده و با شکوه هزاران نفر از اهالی مؤمن، ولایت مدار و شهید پرور در “عنبران” شهرستان نمین، “روستای شال شهرستان خلخال، “مغانسر” پارس آباد و روستای “گون پاپاخ” بیله سوار تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

به گزارش ایرنا، پیکر مطهر این شهدای گرانقدر و والامقام در مناطق عملیاتی بدر، خیبر و زبیداد عراق تفحص شده است.

استان اردبیل با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید از مجموع ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس و حدود ۱۰ هزار جانباز جزو سه استان برتر در کشور است که بیشترین شهدا را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.